De Pier voor drie miljoen verkocht

28 oktober 2014 |
De Pier voor drie miljoen verkocht<

De Pier van Scheveningen, een Nederlands icoon, gaat zo snel mogelijk weer open voor het publiek. KondorWessels Vastgoed (onderneming
van VolkerWessels) en het Haagse bedrijf DanZep BV (exploitant van easyHotel in de Benelux) worden donderdag 30 oktober officieel eigenaar van De Pier. De komende tijd wordt er geïnvesteerd, zodat De Pier in 2015 weer open kan voor het grote publiek.

Brandveiligheid
De Scheveningse Pier is in januari 2013 failliet verklaard. In oktober 2013 moest De Pier noodgedwongen sluiten, in verband met de brandveiligheid. Sindsdien ligt het icoon er verlaten bij. KondorWessels Vastgoed en DanZep openen De Pier weer als aan alle technische- en veiligheidsmaatregelen is voldaan. Gelijktijdig wordt er gewerkt aan een gezonde exploitatie van De Pier. Hiervoor praten ze met lokale, nationale en internationale ondernemers.

Drie miljoen
Curator Marc Udink is blij met de verkoop aan deze solide en betrouwbare partijen. "Het is een kans voor Scheveningen dat deze partijen willen investeren en de verantwoordelijkheid en risico’s nemen om De Pier een tweede leven te geven. De Pier is voor € 3.000.000,- verkocht."

Trots
De Pier van Scheveningen is niet alleen een icoon voor Scheveningen en Den Haag, maar ook nationale trots. Miljoenen mensen hebben er mooie herinneringen liggen. Velen hebben over De Pier op zee gewandeld. Als in het nieuws mooi strandweer wordt voorspeld, duikt er bijna altijd een foto van De Pier op. De Pier zette Scheveningen als badplaats met internationale allure op de kaart. Die ambitie hebben ontwikkelaar KondorWessels Vastgoed en DanZep ook met De Pier. Dit willen zij samen doen met de gemeente Den Haag en ondernemers die De Pier een warm hart toe dragen.

Ambitie
De ambitie is De Pier in 2015 weer te openen voor het grote publiek. De Pier zal voor minstens 5 jaar geëxploiteerd worden, waarbij ruimte wordt geboden aan een grote diversiteit aan voorzieningen. Denk aan horeca, kunst & cultuur, evenementen en winkels. Tegelijkertijd wordt er de komende jaren samen met de gemeente, ondernemers, bewoners en andere partijen een plan ontwikkeld om De Pier een definitief stabiel bestaan te geven.

Maatschappelijk betrokken
KondorWessels Vastgoed en DanZep combineren lokaal ondernemerschap en ervaring met grootschalige herontwikkeling. KondorWessels Vastgoed heeft veel kennis over transformaties binnen een groot maatschappelijke context. Zo is de laatste originele Bijlmerflat – genaamd DeFlat – met 500 woningen succesvol herontwikkeld naar 500 klushuizen voor de verkoop. Daarmee is het gebouw ‘hergebruikt’ en zorgen de nieuwe bewoners voor een belangrijke impuls voor de leefbaarheid en vitaliteit van de Bijlmer.

KondorWessels
KondorWessels Vastgoed is onderdeel van VolkerWessels. VolkerWessels heeft ruime ervaring met herbestemmingsprojecten zoals onder meer het Oude Luxor theater en de Van Nelle fabriek, die dit jaar zelfs Werelderfgoed is geworden.

Feitjes over De Pier:
· Wist je dat de Boulevard van De Pier 300 meter lang is?

· In haar hoogtijdagen trok De Pier meer dan twee miljoen bezoekers per jaar.

· De toren op het uiteinde is 45 meter hoog. Bij helder weer is het zicht 17 kilometer.

· De eerste Pier is in 1901 geopend. De huidige Pier is door architect Huig Maaskant ontworpen en in 1959 geopend. De unieke constructie en de bijzondere positionering van de eilanden maken het een echt icoon.

· CNN wijdde op 28 juli 2014 een item aan De Pier, waarbij het als een van de mooiste pieren ter wereld werd betiteld.

Kijk op www.pierscheveningen.com en volg De Pier op Facebook voor een tipje van de sluier over de exploitatie en de eerste activiteiten op De Pier.

Betrokken partijen
Kopende partij:
- KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels)
- DanZep BV

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wijn Rotterdam
Net open: wijnbar met meer dan 70 wijnen per glas en tappen doe je zelf

Blijdorp is binnenkort een hotspot rijker. In september opent Walsjérôt haar deuren op het Bentinckplein in Rotterdam. De wijnbar werkt volgens een uniek concept waarbij je je eigen wijn kan tappen. Met de keuze voor een slok, een heel of een half glas van meer dan 70 wijnen kunnen zowe...

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Culinair Wijn
Sterrenrestaurant Da Vinci lanceert eigen wijn van Limburgse wijndomeinen

Sterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht heeft een bijzondere Limburgse wijn gelanceerd. De witte wijn is gemaakt van Chardonnay van Wijngaard Kruisboom en van Souvignier Gris van Wijndomein St. Martinus. De ‘Cuvée Da Pé’ is gevinifieerd door Stan Beurskens van St. Martinus...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: