De Kweker lanceert Amsterdam Food Pitch

3 januari 2018 | Roy Spijker

Tijdens de horecavakbeurs  Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. De Kweker is een Amsterdamse groothandel voor professionals in food en maakt zich al 50 jaar sterk voor innovatieve producten van startende producenten. Om dit jubileum te vieren, bieden ze ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct daadwerkelijk in productie te nemen. Om vervolgens gekocht te worden door honderden foodprofessionals die dagelijks hun inkopen doen in de groothandel in Amsterdam. Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel ‘lekkerste product van 2018’ en belandt in de schappen bij De Kweker. 

De procedure
De Amsterdam Food Pitch is een verkiezing voor (hobby)koks, foodies, lekkerbekken en smulpapen die ervan dromen om hun product op het gebied van eten/drinken professioneel onder de aandacht en op de markt te brengen. 

De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website www.amsterdamfoodpitch.nl

Op 19 april 2018 maakt de vakjury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok. 

Vanaf 19 april 2018 gaat tevens het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25% mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. Bij deze finale in de zelfbedieningsvestiging van De Kweker worden pers, vrienden en familie uitgenodigd. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt. 

De hoofdprijs
De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca van start

De jaarlijkse wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca is op maandag 24 juni weer van start gegaan. De door Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) georganiseerde wedstrijd draagt een steentje bij aan de kwaliteitsverbetering van opleiden in de horeca en geeft inzicht in de belangrijkste ontwikkelingen...

Events
Bezoek Gastvrij Rotterdam 2019

De zevende editie van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 t/m 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Naar verwachting zullen ruim 450 exposanten meer dan 15.000 ondernemers en managers uit de horeca verwelkomen op hun stand. Het toonaangevende gastronomische platform voor ...

Achtergronden Culinair
Dit zijn de 10 meest geïnstagramde regionale gerechten

Wat zet je op de kaart als je op social media een hit wilt zijn? Het Britse bedrijf Gousto, dat maaltijdpakketten produceert, heeft 150 miljoen Instagram-posts doorzocht om te onthullen welke gerechten het vaakst werden gedeeld en in welke regio. In de regio New York zijn ze verzot op pizza, terwij...

Opening
Bekende horecaketen De Beren opent restaurant in Roermond

Vanaf dinsdag 25 juni heeft De Beren er een primeur bij: de keten opent haar eerste vestiging in de provincie Limburg. De 40e vestiging van de succesvolle horecaformule is te vinden aan het bekende horecaplein Markt middenin de stad. Limburgers uit de wijde omgeving zijn iedere dag vanaf 10.30 uur (...

Achtergronden
Juni-editie: Basiliek*, Alcoholwet, Peter Klosse en veel meer

In de laatste editie van De RestaurantKrant mochten we op audiëntie bij smaakprofessor Peter Klosse, hij maakt zich zorgen over de manier waarop we met ons voedsel omgaan. Rik Jansma, eigenaar en chef cuisinier van Restaurant Basiliek*, vertelt in een uitgebreid interview zijn geheimen over suc...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 38(!) graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Vanwege het personeelstekort zijn sommige bedrijven zelfs genoodzaakt om dicht te gaan. Zonde natuurlijk. Met deze tips a...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: