De beste hotelbar van Amsterdam

17 maart 2016 |
De beste hotelbar van Amsterdam<

Lotti's Bar, de hotelbar van The Hoxton, is door de site BestHotelBar.com uitgeroepen tot de beste hotelbar van Amsterdam. Dit heeft de jury
van de Red & Grey Best Hotel Bar Award vandaag bekendgemaakt. De publieksprijs gaat naar SkyLounge Amsterdam. Ook worden prijzen voor de nieuwste, de beste klassieke en meest creatieve hotelbar uitgereikt.

Leuke mensenmix
"Een stijlvol interieur, een leuk publiek, fijne cocktails, sympathieke bediening en boven alles een goede sfeer. Als je de hotelbar binnenstapt, voelt het alsof je een levendige huiskamer binnenkomt. Het voelt tegelijkertijd internationaal, fashionable en laagdrempelig. Elke dag is de bar vanaf 's morgens vroeg gevuld met een goede mensenmix", zegt de jury over Lotti's, van het vorig jaar geopende hotel The Hoxton.

Publieksprijs: SkyLounge Amsterdam
De publieksprijs gaat naar SkyLounge Amsterdam, die in 2013 ook al werd uitgeroepen tot de beste hotelbar van Amsterdam. Deze bar kreeg dit jaar maar liefst 2.232 stemmen, gevolgd door Tunes Bar met 1.356 stemmen en Rhythms Bar met 1.216 stemmen. "Het uitzicht van deze hotelbar is fenomenaal," zegt de jury over SkyLounge Amsterdam, die onlangs werd uitgebreid. "Deze bar was vanaf het eerste moment druk en bruisend. Er heerst een internationale sfeer."

Andere categorie├źn
De beste nieuwkomer is The Tailor, de net geopende hotelbar van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. "Spectaculaire cocktails en perfecte bar-bites. Deze bar brengt het verbouwde Krasnapolsky tot leven."
De beste creatieve hotelbar is King Charles II, de pop-up hotelbar van NH Collection Barbizon Palace. "Door de bijzondere locatie, merkenkeuze en het tijdelijke karakter, is dit een hotelbar die je niet mag missen."
De beste klassieke hotelbar is Freddy's Bar van Hotel De L'Europe. "De cocktails en de service zijn op niveau, in een klassiek interieur, dat ondanks alle jaren zijn charme nog lang niet heeft verloren."

Trend
De hotelbar heeft zich ontwikkeld tot een populaire plek om uit te gaan. In korte tijd is het aantal hotelbars in de stad meer dan verdubbeld. Er zijn veel nieuwe hotels bijgekomen en ook bestaande hotels investeren in hun bar en restaurant. Amsterdam kan zich inmiddels meten met andere werelsteden.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Achtergronden
Ter overname aangeboden: Restaurant de Waard Heesch

Restaurant De Waard te Heesch is al meer dan 22 jaar een bekende in de regio. Voor de familie is de tijd aangebroken om het pand en de exploitatie aan te bieden. Hans Rombouts: “Het is voor de horeca een bovengemiddelde periode voor een onderneming op één plek." Bedrijfsg...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: