De Beren lanceert De Beren Academy

29 april 2019 | Thijs Jacobs

Restaurantketen De Beren lanceert op woensdag 1 mei de ‘De Beren Academy’. Met behulp van dit trainingsprogramma leren de medewerkers van de populaire horecaformule op een interactieve manier alle ins & outs over hun functie. Bijzonder én uniek aan het programma is dat het speciaal voor en door De Beren medewerkers ontwikkeld is. Hierdoor sluiten de trainingen naadloos aan op de functies binnen de restaurants. Zo kunnen medewerkers door middel van video’s – gemaakt door eigen medewerkers in eigen vestigingen - praktische dingen leren over bijvoorbeeld het zetten van een goede bak koffie óf juist het schoonmaken van de koffiemachine. Behalve het goed onder de knie krijgen van hun eigen functie, biedt De Beren Academy de medewerkers ook serieuze mogelijkheden om door te groeien.

Doorgroeien met de Academy

Voor wie wil doorgroeien bij De Beren is het gebruik van het trainingsprogramma een goede stap in de juiste richting. De online tool maakt het bijvoorbeeld makkelijker om de stap te maken van bedieningsmedewerker naar vestigingsmanager. Door de inzet van korte modules kunnen medewerkers spelenderwijs alles leren over hun eigen functie én de functie die daarna op de ranglijst staat. De modules zijn zo gemaakt dat ze daadwerkelijk interessant zijn voor de doelgroep. Zo wordt amper gewerkt met tekst, maar wordt juist ingezet op video’s en games. Ook voor wie nóg een stapje hogerop wil bij De Beren kan De Academy ingezet worden. Zo worden potentiële franchisenemers via het trainingsprogramma ingewerkt en getraind tot echte franchisenemers. Andere bijkomende voordelen van de online leeromgeving is dat leidinggevenden op een handige manier de voortgang van medewerkers in de gaten kunnen houden en ze hiervoor kunnen belonen. Ook is het mogelijk om informatie te delen en deze gelijk te toetsen, bijvoorbeeld over een nieuw seizoensmenu.

De Beren Academy

De Beren Academy is in samenwerking met Moovs ontwikkeld door trainingscoördinator Cindy Groenestein, Groenestein werkte binnen De Beren jarenlang als Operationeel Manager en weet daardoor als geen ander hoe de De Beren-formule in elkaar zit. De kennis die zij tijdens deze werkzaamheden heeft opgedaan, is nu gebruikt voor het maken van modules en toetsen voor de medewerkers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: