Culinair evenement in Alkmaar steunt goede doelen

10 augustus 2016 | Thijs Jacobs

JCI Alkmaar, organisator van het Nh1816 Alkmaar Culinair Plaza, pakt flink uit om de 25ste editie van het evenement van extra glans te voorzien. Niet alleen door de bezoekers te verrassen en te vermaken met culinaire versnaperingen, foodpairing en top entertainment. Een van de hoofdpijlers van het evenement blijft het verblijden van regionale goede doelen, dit jaar maar liefst 25 stuks. De kaartverkoop van het evenement is inmiddels gestart.

Bij de selectie van de goede doelen houdt de organisatie jaarlijks rekening met een aantal criteria als kinderen en de regio. De bijdrage die de goede doelen ontvangen is afhankelijk van de opbrengst van het Culinair Plaza. De afgelopen 24 jaar heeft de totale uitkering aan de goede doelen de 1 miljoen euro gepasseerd. Om dit uitgekeerde bedrag nog omvangrijker te maken zijn er diverse fundraise initiatieven ontwikkeld.

Waaghalzen

Je moet er een beetje lef voor hebben, maar het beste dat Alkmaar heeft te bieden wordt gecombineerd in deze chocoladekaasbonbons. Elk doosje Waaghalzen bevat drie unieke smaakcombinaties: de Pure Pacanaca, de Milky Magic en de Wacky White. Dubbel lekker, dubbel genieten. Een doosje met negen stuks kost 10 euro is exclusief verkrijgbaar bij Chocolate Girl of via www.waaghalzen.nu.

Goede doelen veiling

Tot medio augustus kunnen ondernemers en particulieren nog aantrekkelijke kavels aanleveren voor de online goede doelen veiling. Het succes van vorig jaar wil men overtreffen. Vanaf donderdag 08 september kan er online worden meegeboden op meer dan 100 kavels, van voetbalshirts tot vakanties, die te bezichtigen zijn via www.bva-auctions.com. De veilingstukken sluiten uiterlijk zondag 11 september tijdens het Culinair Plaza.

Sportiviteit troef middels PubQuiz en Fundrunner

Goede doelen, sportteams of andere sportievelingen kunnen daarnaast op twee uiteenlopende wijzen hun steentje bijdragen. Zaterdagmiddag 10 september vindt er een heuse PubQuiz plaats op het Waagplein. Er is plaats voor maximaal 80 teams die met elkaar de strijd aangaan voor een extra donatie voor één van de 25 goede doelen, een beloning voor het team zelf en natuurlijk de eeuwigdurende eer.

Daarnaast kan iedereen met wandelen, hardlopen, golfen of een andere sportieve activiteit geld ophalen voor één van de 25 goede doelen. Met behulp van de Fundrunner App op uw smartphone kan iedereen in een straal van 20 kilometer rondom het Waagplein zijn sportieve inzet laten uitkeren aan de 25 goede doelen.

Culinaire kaasmarkt

Vrijdag 09 september vanaf 09.00 uur vindt er een speciale editie plaats van de Alkmaarse kaasmarkt met leuke activiteiten voor jong en oud. Tussen de deelnemende restaurants aan het Culinair Plaza wordt de traditionele kaasmarkt verweven met kaasdragers, kaasmeisjes en kaasspelletjes. Als muzikale afsluiter treden deelnemers aan de talentenjacht ‘Alkmaars Talent’ op.

Kaartverkoop en vrij entree

De entree voor de culinaire kaasmarkt op vrijdagochtend is gratis. Tijdens de middagen en avonden van het Culinair Plaza is het Waagplein te betreden met een entreekaart. Deze zijn via www.AlkmaarCulinairPlaza.nl of aan de kassa te verkrijgen voor 10 euro per stuk. Online is het ook mogelijk om een passe-partout voor alle drie de dagen te kopen. Deze weekendkaarten kosten 25 euro per stuk. De bezoeker ontvangt hiervoor een dag lang toegang tot het lekkerste evenement van Alkmaar. Bij de kassa op het plein zijn de muntjes te koop waarmee bezoekers bij de deelnemende restaurants kunnen betalen. Kinderen tot en met 9 jaar mogen gratis naar binnen.

Openingstijden

Het culinaire evenement vindt dit jaar plaats van vrijdag 09 september tot en met zondag 11 september. De Culinaire kaasmarkt is op vrijdag van 09.00 tot 13.30 uur. Het Culinair Plaza is vervolgens weer op vrijdag geopend van 18.00 tot 23.30 uur; zaterdag van 15.30 tot 23.30 uur en zondag van 14.00 tot 23.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: