Ciel Bleu Restaurant voor het tiende jaar op rij bekroond met twee Michelinsterren

11 december 2017 | Thijs Jacobs

Tijdens de presentatie van de Nederlandse Michelingids voor 2018 is bekend gemaakt dat Ciel Bleu Restaurant zich voor het tiende jaar op rij de trotse bezitter van twee Michelinsterren mag noemen. Het tweesterrenrestaurant – gevestigd op de 23e verdieping van Hotel Okura Amsterdam – ontving in 2005 de eerste ster onder leiding van Onno Kokmeijer en Arjan Speelman. In 2007 mochten zij de tweede Michelinster in ontvangst nemen. Ook Okura’s Yamazato Restaurant heeft een sterrenjubileum: het traditioneel Japanse restaurant kreeg dit jaar voor de 15e keer één Michelinster toegekend.

 

Onno Kokmeijer, Executive Chef en Manager van Ciel Bleu: “Arjan en ik zijn ontzettend trots op het team. We brengen heel veel tijd met elkaar door in de keuken en proberen steeds te blijven innoveren om onze internationale gasten te blijven verrassen en overrompelen. De gast staat centraal in alles wat we doen en we willen onze gasten avond na avond een unieke totaalbeleving bieden. Dat houdt niet op bij het eten maar werkt ook door in de service en ambiance. Blijven verrassen, innoveren en oog voor perfectie is de kern van Ciel Bleu. Dat we daar al een decennium lang voor worden beloond met twee Michelinsterren is een grote eer.”

 

Naast Ciel Bleu en Yamazato beschikt Hotel Okura Amsterdam over nog twee restaurants die gewaardeerd zijn door Michelin. Chef Masanori Tomikawa heeft naast Yamazato ook Teppanyaki Restaurant Sazanka onder zijn hoede, het eerste en momenteel enige teppanyaki restaurant in Europa dat is gewaardeerd met een Michelinster. Daarnaast is Serre onderscheiden met een Bib Gourmand, Michelins onderscheiding voor een uitmuntende prijs-kwaliteitsverhouding. Met in totaal vier sterren en een Bib Gourmand onder één dak is Hotel Okura Amsterdam een unieke culinaire bestemming.

 

Over Hotel Okura Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam is lid van The Leading Hotels of the World en onderdeel van een internationale keten met wereldwijd meer dan 80 luxe hotels, bestaande uit Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City. Hotel Okura Amsterdam is het enige hotel van de Okura-groep in Europa en beschikt over 300 kamers. Het hotel biedt haar gasten hoogstaande hotelaccommodatie, culinaire verwennerij met keuze uit vier restaurants met een Michelin-onderscheiding en ultramoderne spa-faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van belangrijke toeristische attracties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: