Ciel Bleu meest gastvrije restaurant

14 januari 2014 |
Ciel Bleu meest gastvrije restaurant<

Ciel Bleu, het tweesterrenrestaurant van het Okura Hotel in Amsterdam, is tijdens Horecava 2014 verkozen tot Meest Gastvrije Restaurant van Nederland. Guido van Woerkom, directeur van ANWB, reikte
aan Pasquinel Kolk, servicemanager van Ciel Bleu, de Restaurant Gastvrijheid Award (zie foto) met oorkonde uit.

Initiatief
De verkiezing is een initiatief van het Gastvrijheidsgilde, de ANWB en IENS. Zij willen met dit initiatief het belang van excellente gastvrijheid in Nederland ondersteunen en een podium geven. De genomineerde restaurants dienen als voorbeeld voor collega’s in de horeca maar ook voor het gehele Nederlandse bedrijfsleven.

Nominaties
In totaal zijn 145 restaurants genomineerd op basis van gegevens van IENS op het gebied van service. Er zijn twee categorieën onderscheiden: restaurants met een menuprijs tot €50,- en restaurants met een menuprijs boven €50,-. De bedrijven die het hoogst scoren op het aspect ‘service’ zijn door professionals van het Gastvrijheidsgilde bezocht. De mystery-guests beoordeelden het bedrijf uitsluitend op het gastvrije gedrag, van reservering, welkom en verblijf tot en met afscheid.

Kiescommissie
Een verkiezingscommissie, bestaande uit vertegenwoordigers van de ANWB, IENS en het Gastvrijheidsgilde, bepaalde op basis van de rapportages van de mystery-guests en gegevens van IENS voor beide prijsklassen een top vijf.

De top-5 restaurants beneden € 50 bestond uit:
- Herberg van Smallingerland in Rottevalle
- Royal Mandarin in Hilversum
- Mekar Sari in Den Haag
- Rhodos in Leiden
- Het Jachthuis in Hoog Soeren.

In deze categorie eindigde Het Jachthuis op nr. 1, Herberg van Smallingerland op nr. 2 en Royal Mandarin op nr. 3.

De top 5 restaurants boven € 50 bestond uit:
- Boreas in Heeze
- Le Restaurant in Amsterdam
- Ciel Bleu (Okura Hotel) in Amsterdam
- Inter Scaldes in Kruiningen
- Vinkeles (the Dylan hotel) in Amsterdam

In deze categorie eindigde Ciel Bleu op nr.1, Boreas op nr. 2 en Vinkeles op nr. 3.

Commentaar
De jury was uiterst lovend in haar verkorte rapportage: “De ontvangst is zeer professioneel. Vanaf het moment dat we binnenkomen worden we maximaal ontzorgd en in de watten gelegd. De uitleg van de gerechten is exceptioneel! De sommelier vertelt vol passie over de wijnen. De service verloopt op een natuurlijke wijze, zonder dat het plichtmatig overkomt. Zelfs het afscheid is uitzonderlijk, de lift wordt voor je geopend. In dit restaurant is sprake van werkelijk excellente beleving en excellent teamwork”.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Nieuwe Rotterdamse hotspot Williams Canteen biedt gast all day concept

Sinds vorige week heeft het Witte de With kwartier in Rotterdam er met Williams Canteen een uitstekende publiekstrekker bij. Dit all day concept van Kim Riekwel, Jamil Sancha en zijn vrouw Stefanie - bekend van Supermercado - biedt niet alleen een uitstekende dinerkaart met culinaire hoogstandjes en...

Columns Vega
Column Fernando Jonker: Gun deze gasten ook een beleving

Het veganisme is ouder dan het woord zelf, in Frankrijk bijvoorbeeld werd al lang 'végétalisme' gebruikt voor wat later ook in het Frans 'véganisme' ging heten. De term veganisme is de Nederlandstalige versie van het Engelse woord ‘veganism’. Dit w...

Amsterdam Opening
Michiel van der Eerde opent Bar BAUT op permanente plek

Op 13 januari 2020 opent Michiel van der Eerde permanent 'Bar BAUT' aan de stadionweg in Amsterdam Zuid. Ruim 7 jaar geleden maakte Michiel van der Eerde naam als pop-up goeroe van Amsterdam. Na zes succesvolle rondreizende edities is het tijd voor een nieuwe dimensie binnen het horeca conce...

Columns Blog
Hoe makkelijk maak je het de gast om voor jou te kiezen?

Heb je je weleens afgevraagd waarom gasten überhaupt bij je reserveren of binnenstappen? Het kan niet zijn omdat je de enige plek bent waar ze wat kunnen eten of drinken. Zoals heel vroeger toen je als reiziger blij was dat je een dak boven je hoofd had en een warme maaltijd kreeg. De 'herb...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Een groter terras op een warme dag? Soms mag het!

De herfst is inmiddels in volle gang, de winter is in zicht en zelfs de jaarwisseling laat niet lang meer op zich wachten. De zomer lijkt alweer lang geleden. Dat betekent niet dat we niet kunnen terugblikken. Graag zelfs! De afgelopen zomer kende de warmste dagen ooit gemeten. Ook de terrassen prof...

Food Amsterdam
Amsterdams hamburgerrestaurant Lombardo’s ondersteunt Villa Joep met speciale burger

Restaurant Lombardo’s, het Amsterdamse hamburgerrestaurant van chefkok Martijn Verdonk, geeft aan de decembermaand een speciaal tintje door vanaf vandaag tijdelijk een speciale burger voor het goede doel op de menukaart te zetten. De helft van de opbrengst van deze burger, die ontwikkeld werd ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: