Broccoli krijgt gelikte campagne

9 mei 2014 |
Broccoli krijgt gelikte campagne<

In navolging van cola, chocolade en kant-en-klaar pizza’s krijgt nu ook broccoli haar eigen reclamecampagne. Vanaf gebouwen, voorbijrijdende bussen en langs de snelweg worden we veelal
aangestaard door te vette, suikerhoudende en zoute snacks die we dagelijks consumeren. Het is tijd om aandacht te vragen voor gezond eten. FoodGuerrilla startte daarom per 8 mei een grassroots reclamecampagne voor broccoli: BIG BANG BROCCOLI.

Goede marketing werkt
Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en heeft als doel mensen wakker te schudden. Als marketing werkt, waarom is er dan geen goede marketing voor groente en fruit? Terwijl maar 5 procent van de mensen in Nederland voldoende groente en fruit eet, blijven de sexy, gelikte campagnes voor deze producten uit. Big Bang Broccoli laat zien dat een campagne voor gezond voedsel mogelijk is zonder de gigantische budgetten van multinationals, maar met de inzet en het enthousiasme van velen.

Opening van broccoliseizoen
De online campagne gaat van start op vrijdag 9 mei om vervolgens met een ‘tour de force’ heel Nederland in een paar weken tijd groen te kleuren. Tijdens het Food Film Festival (9-11 mei in Amsterdam) gaat de officiële Big Bang Broccoli campagnetrailer in première. Op zaterdag 31 mei openen we officieel het broccoli seizoen! In samenwerking met telers uit heel Nederland halen we verse Hollandse broccoli ’s van het land om ze vervolgens te veilen op een centrale plek in Amsterdam.

Guerrilla-acties door heel Nederland
Van 31 mei tot en met zondag 11 juni is het dan tijd voor actie! De aangesloten initiatieven van FoodGuerrilla gaan broccoli op de kaart zetten door verrassende guerrilla-acties te organiseren. Wat dacht je van een broccoli pop-up diner van het GEEF café of een uitdeelactie op NS stations met o.a. Kamilla’s Keuze? Big Bang Broccoli is nadrukkelijk een grassroots campagne en roept daarom iedereen in Nederland op om van broccoli de meeste gewilde groente van Nederland te maken.

Gouden Broccoli
De Big Bang Broccoli campagne sluit in juni af met de uitreiking van de Gouden Broccoli; een aanmoedigingsprijs voor de boer of teler in Nederland die zijn/haar producten met behulp van slimme marketing het beste aan de man weet te brengen.
Voor meer informatie over Big Bang Broccoli kijk op: www.bigbangbroccoli.com of via @bigbangbroccoli.


Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: