BRAM’S Gourmet Frites introduceert patatje Snert  

5 februari 2019 | Thijs Jacobs

Hoe steek je een gewaardeerde oud-Hollandse smaaktraditie in een nieuw jasje? Bij BRAM’S Gourmet Frites doen ze dat deze winter met het frietje ‘Winterse Snert Stoof’. Patatliefhebbers kunnen vanaf nu terecht bij BRAM’S voor dit unieke recept. Deze stoof is geïnspireerd op ‘oma’s erwtensoep’ en laat zich kenmerken door authentieke ingrediënten als verse rookworst en spekjes. Voor een krokante bite wordt de stoof afgetopt met knapperige groentechips.

“Deze seizoenstopping in combinatie met onze verse frieten in schil, past perfect bij het Hollandse winterweer! Want wat is nu meer nostalgisch dan opwarmen met erwtensoep op een ijskoude winterdag? Met onze topping kan de snert gecombineerd worden met verse patat in plaats van het traditionele roggebrood en spek”, vertelt Rocco Ladage van BRAM’S.

Oud-Hollandse traditie in een schuitje

De Hollandse winter is terug van weggeweest en daarmee ijskoud.  De kachel staat te knetteren, chocomel wordt alleen nog warm gedronken en schaatsers hebben hoopvol de schaatsen in het vet staan. Bij BRAM’S Gourmet Frites verwelkomen ze koukleumen op gepaste wijze met de Winterse Snert Stoof: hét recept van dit seizoen.  Om het erwtensoeprecept van oma om te toveren tot een net zo gewaardeerde friettopping, worden flinke stukken rookworst toegevoegd. En met succes, want de Winterse Snert Stoof is door fijnproevers al goedgekeurd. Deze stoof is de nieuwe seizoensvariant van BRAM’S en neemt deze winter naast het vaste assortiment een plekje in op de menukaart.

De verse frites van BRAM’S

De nieuwe formule BRAM’S, het stoere broertje van Bram Ladage, is een groot succes. Dit is mede toe te schrijven aan de aardappel, die aardappelteler Novifarm rechtstreeks vanuit de Hoeksche Waard naar de BRAM’S locaties brengt. Dat deze aardappels van de hoogste kwaliteit zijn, blijkt wel uit de prijs ‘Beste Agrarische Ondernemer’, die het akkerbouwbedrijf in 2017 heeft gewonnen. De aardappelen worden zorgvuldig opgeslagen en met de hand gesneden door de fritesbakkers. De schil wordt aan de verse frites gelaten, wat zorgt voor een karakteristieke smaak. Hierdoor beleven liefhebbers een uniek verwenmomentje bij elke hap.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: