‘Boost je omzet!’ daagt horecaondernemers uit op Gastvrij Rotterdam

11 september 2017 | Thijs Jacobs

Het team van de online challenge Boost je omzet! is van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 te vinden op de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. Vanuit hun stand dagen ze ondernemers uit om 10% meer omzet te halen door actief aan de slag te gaan met hun communicatie en marketing. In de lezing ‘Boost je wijn- en menukaart’ in het Wijntheater krijgen bezoekers een voorproefje van de challenge.

Na de succesvolle lancering begin dit jaar, is het team van de online challenge Boost je omzet! klaar voor de volgende stap. Daarom is zij te vinden in hal 4 op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam, in standnummer 486. “Dit is een prima platform om met horeca ondernemers in gesprek te komen en ze uit te dagen om mee te doen aan onze challenge.”

Eye openers en stimulans


Deelnemers die de online challenge zijn aan gegaan, reageren enthousiast. “Ik ben nu bezig met de menukaart en ik heb de tips ernaast liggen. Sommige zaken zijn echte eye openers voor me!”, vindt Nigel Siebelt van Eetcafé Zomerzorg in Hillegom. “Boost je omzet! heeft me een stimulans gegeven om nu echt met mijn plannen aan de slag te gaan”, zegt Margreet Deen van De Liefde in Doesburg.

Tijdens twee maanden krijgen deelnemers aan Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Lezingen Boost je wijn- en menukaart


Om een indruk te geven van de challenge, verzorgt het Boost je omzet!-team op maandag 18 en woensdag 20 september in het Wijntheater een presentatie met als thema ‘Boost je wijn- en menukaart!’ Van 12:30 tot 13:00 uur krijgen bezoekers tips hoe ze meer geld kunnen verdienen met hun wijn- en menukaart. De lezingen zijn gratis toegankelijk.

Op de stand van Boost je omzet! kunnen ondernemers informatie krijgen over de challenge en kennis maken met de initiatiefnemers. Wie zijn visitekaartje achter laat, maakt zelfs kans op een gratis challenge ter waarde van €99.

Vier experts en tevens coaches


Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.
Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Via de Facebookpagina en Twitter deelt het Boost je omzet! team actuele tips over hoe je de omzet kunt boosten. Voor deelnemers is er een besloten Facebookgroep. Op de website is meer info te vinden over de online challenge

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Amsterdam de duurste, Zwolle het goedkoopst

Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in onze hoofdstad is € 25,10, dit is 3,5% hoger dan vorig jaar. Landelijk steeg de terrasprijs gemiddeld met 2,5% dit jaar naar € 22,64. Zwolle is, net als vorig jaar, de goedk...

Achtergronden Culinair
Kinderen eten gratis bij Jamie Oliver’s Diner

Elke zondag is het ‘Kids Eat Free’ bij Jamie Oliver’s Diner en staat alles in het teken van de kleine gasten. Zo kunnen de kids, naast genieten van een gratis kindermenu, ook spelen met lego, kleuren en zijn er tafelspelletjes voor het hele gezin. Jamie Oliver vindt het belangr...

Culinair Michelin Interview 10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: Jef Schuur blikt terug

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week blikt Jef Schuur, Patron Cuisinier Bij Jef*, terug op het interview dat wij met hem h...

Culinair
Sterrenchef Wim Severein opent deuren van The Millèn

Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent op 24 juli de deuren van zijn eigen high-end restaurant The Millèn. Op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel kookt de chef-kok met zijn bekende signatuur: pure gerechten van het seizoen met eerlijke ingredi&eu...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Controles Inspectie SZW bij fastfoodketens en hotels

De grote fastfoodketens hebben hun schoonmaak het afgelopen jaar veel beter georganiseerd. De intensieve controles van de Inspectie SZW en de Belastingdienst de afgelopen jaren en intensieve gesprekken met de fastfoodsector hebben een duidelijk effect gehad. Bij een groot deel van de fastfoodvestigi...

IJsblokjes kunnen voedselvergiftiging veroorzaken

Met de heerlijke zomerse temperaturen draaien ijsblokjesmachines in de horeca overuren. Niet zo gek natuurlijk, ijsblokjes zijn een welkome én koele toevoeging aan ieder drankje. Niets zo onschuldig als ijsblokjes, toch? Dat is niet helemaal waar. IJs is namelijk het vergeten voedsel als h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: