‘Boost je omzet!’ daagt horecaondernemers uit op Gastvrij Rotterdam

11 september 2017 | Thijs Jacobs

Het team van de online challenge Boost je omzet! is van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 te vinden op de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. Vanuit hun stand dagen ze ondernemers uit om 10% meer omzet te halen door actief aan de slag te gaan met hun communicatie en marketing. In de lezing ‘Boost je wijn- en menukaart’ in het Wijntheater krijgen bezoekers een voorproefje van de challenge.

Na de succesvolle lancering begin dit jaar, is het team van de online challenge Boost je omzet! klaar voor de volgende stap. Daarom is zij te vinden in hal 4 op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam, in standnummer 486. “Dit is een prima platform om met horeca ondernemers in gesprek te komen en ze uit te dagen om mee te doen aan onze challenge.”

Eye openers en stimulans


Deelnemers die de online challenge zijn aan gegaan, reageren enthousiast. “Ik ben nu bezig met de menukaart en ik heb de tips ernaast liggen. Sommige zaken zijn echte eye openers voor me!”, vindt Nigel Siebelt van Eetcafé Zomerzorg in Hillegom. “Boost je omzet! heeft me een stimulans gegeven om nu echt met mijn plannen aan de slag te gaan”, zegt Margreet Deen van De Liefde in Doesburg.

Tijdens twee maanden krijgen deelnemers aan Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Lezingen Boost je wijn- en menukaart


Om een indruk te geven van de challenge, verzorgt het Boost je omzet!-team op maandag 18 en woensdag 20 september in het Wijntheater een presentatie met als thema ‘Boost je wijn- en menukaart!’ Van 12:30 tot 13:00 uur krijgen bezoekers tips hoe ze meer geld kunnen verdienen met hun wijn- en menukaart. De lezingen zijn gratis toegankelijk.

Op de stand van Boost je omzet! kunnen ondernemers informatie krijgen over de challenge en kennis maken met de initiatiefnemers. Wie zijn visitekaartje achter laat, maakt zelfs kans op een gratis challenge ter waarde van €99.

Vier experts en tevens coaches


Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.
Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Via de Facebookpagina en Twitter deelt het Boost je omzet! team actuele tips over hoe je de omzet kunt boosten. Voor deelnemers is er een besloten Facebookgroep. Op de website is meer info te vinden over de online challenge

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: