Boetiekhotel en restaurant in hedendaagse woonwinkel

10 september 2019 | Thijs Jacobs
Boetiekhotel en restaurant in hedendaagse woonwinkel

Interieurdesigner en meubelgroothandel Keijser&Co restaureert het Arsenaal in Grave en transformeert het tot een luxe Lifestyle Center, boetiekhotel, expositieruimte, restaurant en evenementenlocatie. Door het pand zal na jaren van leegstand een nieuwe wind gaan waaien.

Van Jan des Bouvrie naar Keijser&Co

Sinds mei 2019 zijn Aard Keijser en Lonneke van der Weyden – de eigenaren van Keijser&Co – eigenaar van dit monumentale pand dat voorheen het eigendom was van Jan des Bouvrie. Van 1999 tot en met 2006 was hij hier gevestigd met een hedendaagse woonwinkel.

Keijser&Co heeft zijn keuze op het Arsenaal laten vallen vanwege de centrale ligging (Gelderland, Noord-Brabant, Limburg en het Ruhrgebied), de authentieke uitstraling en de lange geschiedenis van het pand. Zij gaan het Arsenaal transformeren tot een levendig Lifestyle Center met een (inter)nationale aantrekkingskracht van zowel consumenten als bedrijven.

In het Arsenaal zullen 10 tot 15 bedrijven met diverse expertises uit hetzelfde segment elkaar versterken en een totaalbeleving bieden op gebied van lifestyle en wonen. Aard Keijser legt het concept uit: “Bezoekers vanuit binnen- en buitenland komen naar Grave om  inspiratie op te doen, om een bestelling te plaatsen voor de inrichting van bijvoorbeeld hun villa, hotel, kantoor, cruiseschip of vakantiehuis of voor alleen een nieuwe bank, bed, keuken, vloer of tuinmeubilair. Maar ze kunnen er ook terecht om bijzondere woonaccessoires, exclusieve sieraden en luxe geschenken aan te schaffen, zoals iconische kunstboeken. De beleving wordt compleet gemaakt met exposities van kunst en design en het restaurant met een terras in de binnentuin. Daarnaast is het mogelijk om op de bovenste verdieping van het Arsenaal in één van de acht kamers van het boetiekhotel te overnachten, die volledig zijn ontworpen en ingericht door de bedrijven die in het Lifestyle Center gevestigd zijn.”

Lifestyle Center, restaurant, boetiekhotel én evenementenlocatie

De horeca neemt een centrale rol in binnen het Arsenaal. Het restaurant zal aantrekkingskracht hebben op de bezoekers van het 4.500 m2 tellende Lifestyle Center, op gasten uit de directe omgeving en gasten die de horeca van het Arsenaal kiezen als een centraal punt om af te spreken voor zakelijke doeleinden. Ook het boetiekhotel en diverse evenementen zullen bezoekers gaan trekken naar het Arsenaal.

Ambitieuze horeca-exploitant gezocht

Aangezien de horeca een belangrijk onderdeel is binnen het Lifestyle Center, is First Mate Consultancy & Concepts ingeschakeld om de werving en selectie voor een horecaexploitant te verzorgen. Zowel het restaurant als het boetiekhotel en de evenementencatering vallen onder de verantwoordelijkheid van de exploitant. Geïnteresseerde horecapartijen kunnen zich vanaf 9 september 2019 aanmelden voor de informatiebijeenkomst op 7 en 9 oktober in het Arsenaal in Grave via www.firstmate.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: