Bocuse d’Or Nederland versterkt bestuur

26 mei 2017 | Thijs Jacobs

Vanaf 1 juni is het bestuur van Bocuse d’Or Nederland versterkt met 3 nieuwe bestuursleden. Met het vertrek van Marc van Gulick en het overlijden van Joop Braakhekke werd gezocht naar nieuwe bestuursleden. Aan het bestuur worden Jan Smink, Joris Prinssen en Marcel de Leeuw toegevoegd.

Daarmee is het bestuur weer op volle sterkte voordat de voorrondes starten op maandag 12 juni bij het innovation centre van FrieslandCampina. De kandidaten die daar gaan koken, worden dinsdag 30 mei bekend gemaakt.

Ambities van jong talent herkennen

Marcel de Leeuw is zelf fanatiek deelnemer geweest aan kookwedstrijden. Nu is hij voorzitter van de Sterklas waar jonge talenten op het hoogste niveau leren koken. Zijn neus voor jong talent en ambities van jonge mensen om de top te bereiken zijn voor het bestuur een mooie aanvulling. Marcel de Leeuw: “Mijn ambitie als bestuurslid bij Bocuse d’Or Nederland is om de jonge talenten van culinair Nederland te verbinden met de wedstrijd Bocuse d’Or. Mijn ervaring met wedstrijdkoken en het voorzitterschap van de Sterklas, zet ik in om de kandidaten advies te geven en te coachen in hun doorzettingsvermogen.“

Vakwedstrijd vraagt veel van kandidaten

Jan Smink heeft inmiddels jarenlange ervaring als deelnemer aan de finales van Bocuse d’Or en bereikte geweldige prestaties in de wereldfinale met een negende (2014) en elfde (2016) plek. Zijn inhoudelijke kennis van de voorbereidingen en de wedstrijden gaat hij inzetten voor de nieuwe kandidaten die deelnemen. Jan Smink: “Voor mij is het een geweldige kans om de nieuwe kandidaten mee te nemen in de verwachtingen en eisen die worden gesteld aan deelname. Deze vakwedstrijd vraagt veel van de kandidaten en ik kan hen met mijn ervaring daarbij helpen.”

Werken aan sterk imago culinaire prestatie Nederland

Bijna 10 jaar werkte hij als woordvoerder voor Koninklijke Horeca Nederland en leverde ondersteuning aan het Nederlandse bestuur van Bocuse d’Or. Door Joop Braakhekke werd hij geïnspireerd voor deze prestigieuze kookwedstrijd. Joris Prinssen: “Nederland verdient een sterk imago als het gaat om de culinaire prestaties die wij leveren. Deze wedstrijd draagt daar aan bij en daarom wil ik mij daar ook voor inzetten.” Zijn taak is om de communicatie over Bocuse d’Or te organiseren en het verstevigen van de relaties met media en partners van Bocuse d’Or.

Volledige bestuur Bocuse d’Or Nederland

Jonnie Boer (voorzitter), Andre van Doorn (vice-voorzitter), Marco Poldervaart, Ricardo Eshuis, Anita Buiteman, Leendert Klaassens, Jan Smink, Marcel de Leeuw, Joris Prinssen

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Columns Coronacrisis
Column Sico de Moel: Contact

Het klinkt misschien stom, maar ik had het echt even gemist: het contact met mijn gasten. Het deed me dan ook goed om een aantal vaste gasten weer even te kunnen zien. Vorige week zijn we begonnen met menu's voor thuis. We bezorgen in heel A...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: