Blog: URBN FOLKS, een nieuw concept in Nijmegen

27 september 2018 | redactie
Blog: URBN FOLKS, een nieuw concept in Nijmegen<

De RestaurantKrant volgt de ervaringen van de twee ondernemers Martijn van den Hurk en Jeannine Sok uit Nijmegen. Maandelijks plaatsen we een blog over de ontwikkelingen en hun ervaringen, ze houden jou op de hoogte van de opening van een nieuw merk in Nijmegen tegenover het station -  URBN FOLKS.

"Medio ontmoetten wij elkaar voor het eerst. We drinken samen ons favoriete drankje, een espresso met een glaasje water. Mooi gebrande Italiaanse koffie, een geluksmomentje. Martijn, een enthousiaste ondernemer met de grootse plannen, en Jeannine, gastoloog. Samen meer dan een halve eeuw ervaring in de horeca en daardoor hebben we waarschijnlijk meteen een klik. Wat is het prettig om dezelfde liefde voor het vak te delen, maar allebei op onze eigen manier. Een maand later werken we samen om onze dromen waar te maken. Een mooie ‘brand’ neerzetten, te beginnen met een brasserie met Parijse allure. Een plek waar je je thuis voelt, waar je mag zijn wie je bent en waar je komt om koffie te drinken, om te werken, iets te eten en te drinken. Kortom: genieten met dierbare mensen om je heen. Een plek die voelt als jouw tweede thuis."

Pop up

"En daar sta je daar in het pand waar je nog nooit binnen bent geweest, een paar dagen voor de Vierdaagse in Nijmegen. Wow, wat is het hier gaaf (als je even door de lelijke schilderijen en de inrichting heen kijkt)."

"Ouderwets knallen, dat is volgende week de bedoeling. Vijf dagen open en dan weer sluiten om het huidige bedrijf om te turnen naar URBN FOLKS. Nou dat kunnen wij, maar natuurlijk niet alleen. Medewerkers regelen binnen een paar dagen, naar de groothandel, bestellingen doen, opruimen, schoonmaken en het terras een beetje toonbaar maken. Het beste uit mensen halen: dat is wat we willen. Mensen laten groeien en bloeien. We krijgen hulp van vrienden, familie en oud collega’s. Samen vervangen we het onkruid door traditionele gladiolen, bomen en planten. Dat ziet er al een stuk beter uit. Een mooie try-out voor straks als we een brasserie zijn."

Opstartperikelen

"Tijdens de Vierdaagse lopen we tegen dingen aan, zoals elk bedrijf dat doet. In het heetst van de strijd springt er een stop uit. Best lastig: een vol terras en een keuken die het niet meer doet. Gelukkig blijft Martijn rustig en lost hij het vakkundig op, terwijl wij de gasten bedienen en ervoor zorgen dat ze niets te kort komen."

Vaste gasten

"Wat is het gezellig op het terras. We hebben al vaste gasten. Elke dag op hetzelfde tijdstip zitten ze er en willen ze hetzelfde drinken. Ik herinner mij een vaste gast uit het verleden, waarvoor ik altijd standaard een ‘DAB-je’ neerzette onder de bar, want zijn collega’s mochten niet zien dat hij overdag dronk. Op de bar zette ik altijd keurig een glaasje water zoals hij het wilde. Vaste gasten en hun gebruiken, wat is het toch een prachtig vak. Het is erg leuk om te zien hoe buurtbewoners, wandelaars, familie en vrienden hier mixen, samenkomen en met elkaar in gesprek komen. Dat is wat we willen. De Vierdaagse zorgt voor verbinding en contact."

Goed bedacht

"Gaaf om samen bezig te gaan met een nieuw concept en elkaar te inspireren op allerlei vlakken. We zijn bezig om handen en voeten te geven aan een concept, waar Martijn ontzettend goed over heeft nagedacht. Hoe leuk is het om te ervaren dat mensen geloven in het concept en zich er aan willen verbinden, zonder dat we al open zijn. Het geeft enorm veel energie om te zien hoeveel mensen met je meedenken. Hier word ik gelukkig van, het geeft positieve energie. Hoe fijn is het dat je elkaar aanvult. Keuzes maken, mooie mensen kansen geven en werken met de prachtigste producten op een locatie die heel goed aanvoelt. Wordt vervolgd."

Opening soon

Martijn & Jeannine

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Achtergronden
Ter overname aangeboden: Restaurant de Waard Heesch

Restaurant De Waard te Heesch is al meer dan 22 jaar een bekende in de regio. Voor de familie is de tijd aangebroken om het pand en de exploitatie aan te bieden. Hans Rombouts: “Het is voor de horeca een bovengemiddelde periode voor een onderneming op één plek." Bedrijfsg...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: