Bierfabriek lanceert flessenlijn

19 januari 2018 | David Bakker

Tijdens Horecava 2018 in RAI Amsterdam heeft Bierfabriek met trots haar bieren op fles gepresenteerd aan de Horeca van Nederland. Met een feestelijk startschot in het 850m2 grote pop-up restaurant werd het nieuwe hoofdstuk ingeluid. Vanaf heden zijn de Bianco, een bovengistend blond, Rosso, een robijnrode ale, en de Nero, een soepele porter, verkrijgbaar voor slijterijen en de horeca in heel Nederland.

Sinds de opening heeft Bierfabriek haar huisgebrouwen bieren geperfectioneerd. “Onze brouwers zijn het receptuur over de jaren blijven verbeteren, zodat we nu klaar zijn voor de volgende stap en deze ook op fles naar de mensen kunnen brengen” aldus Harm van Deuren, één van de drie oprichters van Bierfabriek. Rosso is een fruitige ale met een kleine bitter door het gebruik van Tsjechische hop. Voor fans van blond bier is er nu Bianco, een fris blond bier met kruidige tonen, geïnspireerd op Belgisch abdijbier. De Nero is een toegankelijke porter met hints van chocolade en toast.

Design

Verpakt in handzame 12-packs, komen de Bianco, Rosso en Nero met een stoer uiterlijk ontworpen door Robin Winters. Een gerenommeerd designer die zijn strepen heeft verdiend in de craft beer scene van San Diego waar hij meerdere verpakkingen heeft ontworpen voor toonaangevende merken als Coronado Brewing Co. Voor de distributie van haar flessenlijn werkt Bierfabriek samen met Lijfering Drankengroothandel, die de exclusieve distributie naar de slijterijen en speciaalzaken zal verzorgen.  De Horeca zal worden bediend door Food Partners en Hanos.

Concept

Bierfabriek werd voor het eerst gelanceerd in 2011 in Amsterdam. Een trendsettend horecaconcept waarbij restaurant, microbrouwerij en café wordt gecombineerd. Midden in de zaak worden de bieren ambachtelijk gebrouwen. De trots van het eenvoudige maar met zorg samengestelde menu is het Franse boerderijkippetje. 24 uur lang wordt het kippetje gemarineerd in olijfolie en verse kruiden, alvorens gegrild te worden boven de houtskool BBQ. Doppinda’s worden standaard bij de biertjes geserveerd. In de afgelopen 7 jaar is Bierfabriek gegroeid naar drie restaurants; in Amsterdam, Delft en sinds maart 2017 ook in Almere. Voor 2018 heeft Bierfabriek, naast het in de markt zetten van haar flessenlijn, de ambitie om een vierde zaak te openen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Opvallend: eerdere winnaars 'Worlds 50 Best Restaurants' niet meer welkom

World's 50 Best Restaurants, misschien wel dé belangrijkste prijsuitreiking in de restaurantwereld, heeft een opvallende wijziging doorgevoerd in de spelregels. Na een storm van kritiek heeft de organisatie besloten om eerdere winnaars niet meer toe te laten tot de competitie. Het wer...

Duurzaamheid Biologisch
Onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' duurzame producten van start

Op dinsdag 23 januari om 13.15 uur gaat op de Bio-beurs te Zwolle het onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' officieel van start. Het project maakt inzichtelijk wat de prijs is van duurzame voedselproducten voor iedere stap in de keten. Zo draagt het bij aan de transitie van onze voedselproduct...

Bier Events
Lustrumeditie Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 wordt Rotterdam voor de vijfde keer het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De vijfde en dus lustrumeditie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan opnieuw plaatsvinden in debatcentrum Arminius. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen e...

Events Culinair
Line-up bekend van 24 topchefs voor 24H Chefs

24 Topchefs koken op zondag 17 februari 24 uur voor het goede doel. Tijdens dit culinaire event zijn gasten in de gelegenheid om bij hun drie favoriete chefs een bijzonder negen gangen menu te reserveren. Het evenement wordt voor de derde keer georganiseerd door 24/7 Star Events onder leiding van in...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: