Bier van eigen bodem populairder dan ooit

4 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tienduizenden bierliefhebbers genoten van Nederland als bierland tijdens de 7e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tien dagen lang kon men deelnemen aan honderden bieractiviteiten door heel het land, het Nederlands Bierproeffestival bezoeken en deelnemen aan de Nederlandse Brouwerijdagen.

Zo trapte De Week op 24 mei af tijdens het Nederlands Bierproeffestival met 6.500 bierliefhebbers, meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks én interessante masterclasses. De winnaar van de Mitra Award van het Beste Bier van Nederland was dit jaar de smaakvolle Nightporter van de Bronckhorster Brewing Company. Ook de Nederlandse Brouwerijdagen waren dit jaar druk bezocht. Meer dan 14.000 bezoekers ontdekten alle geheimen van de passievolle brouwers.

Dit jaar vonden er twee nieuwe hoogtepunten plaats met de Bier Pubquiz van Nederland en de lancering van de Bier Butler app. Deze nieuwe app adviseert meteen het juiste bier bij het gerecht dat wordt ingetikt. Zo wordt het voor consumenten nog makkelijker kiezen in het grote en gevarieerde aanbod aan bieren. In 2019 zal de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van donderdag 16 mei t/m zondag 26 mei. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl Bron: Week NL Bier

Groot hoogtepunt

Henri Reuchlin, voorzitter van Stichting Week van het Nederlandse bier geniet van alle aandacht voor Nederlands Bier: ‘De Week van het Nederlands Bier 2018 is een groot hoogtepunt in de Nederlandse bierhistorie. We merken dat er dit jaar door het hele land meer waardering is voor Nederlands Bier. Zo waren álle 12 provincies vertegenwoordigd op het twee avonden uitverkochte Nederlands Bierproeffestival en openden bijna 100 brouwerijen hun deuren voor publiek. Ook groeide de betrokkenheid onder horecaondernemers. Dit jaar werd een recordaantal aan bieractiviteiten georganiseerd. We zijn trots op onze unieke Nederlandse biercultuur en kunnen niet wachten tot de Week van het Nederlandse Bier 2019!’.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen Coronacrisis
Tips voor restaurants: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 6 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: 'Thuiskunstenaars'

Afgelopen zaterdagavond knalden we alle driegangenmenu’s eruit. Het was prachtig! Toen wij om een uur of acht klaar waren met alle pakketten uitgeven en bezorgen, kreeg ik direct de eerste appjes binnen met filmpjes en foto’s van mensen die de gerechten zelf hadden opgemaakt. In de &...

Columns
Column Sico de Moel: We gaan weer open

We gaan weer open! 3 weken gesloten kunnen we nog wel trekken, maar de verplichte sluiting lijkt nu toch langer te gaan duren. Mijn koks worden gek thuis. We willen weer aan de slag. We hebben dus een speciaal menu voor thuis ontwikkeld. Met mooie lokale produkten van onze eigen lokale boeren....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: