Bidfood opent vegetarische shop voor horeca met De Hippe Vegetariër

5 juli 2018 | David Bakker

Online horecagroothandel Bidfood opent binnen haar bestaande webshop een shop-in-shop met een breed aanbod vegetarische producten. De selectie van vegetarische artikelen kwam tot stand in samenwerking met Isabel Boerdam, expert en social influencer op het gebied van vegetarisch eten. In 2013 startte Boerdam het blog ‘De Hippe Vegetariër’. Later verwierf ze landelijke bekendheid met haar initiatief voor de Nationale Week Zonder Vlees. De vegetarische shop is één van de 50 shop-in-shops die Bidfood dit jaar lanceert.

Door het vegetarische aanbod duidelijk uit te lichten maakt Bidfood het voor horecaprofessionals eenvoudiger om in te spelen op de wensen van hun gasten. Want die kiezen steeds vaker voor meer groenten en minder vlees op het bord. “Steeds meer mensen kiezen er bewust voor om niet elke dag vlees te eten”, vertelt Boerdam. “Deze groep ‘flexitariërs’ betreft inmiddels 67% van Nederland. Dit is geen hype, maar een duurzame ontwikkeling die zal blijven.”

Gasten verrassen met vega

Net als ieder ander die uit eten gaat, wil ook de vegetariër door de horeca verrast worden. Boerdam: “Mensen die uit eten gaan willen graag iets anders eten dan ze thuis doen. Ze willen nieuwe smaken proeven en bijzondere ingrediënten ontdekken. Dat geldt ook voor vegetariërs.” Bidfood wil foodprofessionals op weg helpen bij het verrassen van hun gasten met vegetarische gerechten. De samenwerking met social influencer Boerdam is een eerste stap in die richting. Daarnaast gaat de groothandel in gesprek met verschillende chefs, om een passend antwoord te kunnen bieden op de vraag naar meer creatieve vegetarische gerechten. Bekijk de vegetarische shop op bidfood.nl/vega

50 shops in 2018

De vegetarische shop is een van de 50 shop-in-shops die Bidfood in 2018 opent. “Dit jaar rollen we diverse shop-in-shops uit, die het gemakkelijker maken om alle benodigdheden rondom een productcategorie of eetmoment te vinden”, vertelt Anouk Beeren, directeur e-commerce en marketing. Net als consumenten zoeken professionals in het business to business kanaal naar ultiem bestelgemak. Ons antwoord op die vraag is de marktplaats: een platform dat je verbindt met alles wat je nodig hebt.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid Biologisch
Onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' duurzame producten van start

Op dinsdag 23 januari om 13.15 uur gaat op de Bio-beurs te Zwolle het onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' officieel van start. Het project maakt inzichtelijk wat de prijs is van duurzame voedselproducten voor iedere stap in de keten. Zo draagt het bij aan de transitie van onze voedselproduct...

Bier Events
Lustrumeditie Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 wordt Rotterdam voor de vijfde keer het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De vijfde en dus lustrumeditie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan opnieuw plaatsvinden in debatcentrum Arminius. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen e...

Events Culinair
Line-up bekend van 24 topchefs voor 24H Chefs

24 Topchefs koken op zondag 17 februari 24 uur voor het goede doel. Tijdens dit culinaire event zijn gasten in de gelegenheid om bij hun drie favoriete chefs een bijzonder negen gangen menu te reserveren. Het evenement wordt voor de derde keer georganiseerd door 24/7 Star Events onder leiding van in...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: