Bidfood opent vegetarische shop voor horeca met De Hippe Vegetariër

5 juli 2018 | David Bakker

Online horecagroothandel Bidfood opent binnen haar bestaande webshop een shop-in-shop met een breed aanbod vegetarische producten. De selectie van vegetarische artikelen kwam tot stand in samenwerking met Isabel Boerdam, expert en social influencer op het gebied van vegetarisch eten. In 2013 startte Boerdam het blog ‘De Hippe Vegetariër’. Later verwierf ze landelijke bekendheid met haar initiatief voor de Nationale Week Zonder Vlees. De vegetarische shop is één van de 50 shop-in-shops die Bidfood dit jaar lanceert.

Door het vegetarische aanbod duidelijk uit te lichten maakt Bidfood het voor horecaprofessionals eenvoudiger om in te spelen op de wensen van hun gasten. Want die kiezen steeds vaker voor meer groenten en minder vlees op het bord. “Steeds meer mensen kiezen er bewust voor om niet elke dag vlees te eten”, vertelt Boerdam. “Deze groep ‘flexitariërs’ betreft inmiddels 67% van Nederland. Dit is geen hype, maar een duurzame ontwikkeling die zal blijven.”

Gasten verrassen met vega

Net als ieder ander die uit eten gaat, wil ook de vegetariër door de horeca verrast worden. Boerdam: “Mensen die uit eten gaan willen graag iets anders eten dan ze thuis doen. Ze willen nieuwe smaken proeven en bijzondere ingrediënten ontdekken. Dat geldt ook voor vegetariërs.” Bidfood wil foodprofessionals op weg helpen bij het verrassen van hun gasten met vegetarische gerechten. De samenwerking met social influencer Boerdam is een eerste stap in die richting. Daarnaast gaat de groothandel in gesprek met verschillende chefs, om een passend antwoord te kunnen bieden op de vraag naar meer creatieve vegetarische gerechten. Bekijk de vegetarische shop op bidfood.nl/vega

50 shops in 2018

De vegetarische shop is een van de 50 shop-in-shops die Bidfood in 2018 opent. “Dit jaar rollen we diverse shop-in-shops uit, die het gemakkelijker maken om alle benodigdheden rondom een productcategorie of eetmoment te vinden”, vertelt Anouk Beeren, directeur e-commerce en marketing. Net als consumenten zoeken professionals in het business to business kanaal naar ultiem bestelgemak. Ons antwoord op die vraag is de marktplaats: een platform dat je verbindt met alles wat je nodig hebt.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Nieuwe vestiging Happy Italy in hoofdkantoor KPN

Happy Italy maakt een tweetal mooie stappen. De snelgroeiende horecaformule heeft afgelopen week een contract gesloten met KPN. Onder het nieuwe KPN hoofdkantoor in Rotterdam komt in het najaar een grote Happy Italy vestiging. Bovendien lanceert Happy Italy een nieuwe take-away formule, ‘Happy...

Wet- en regelgeving Columns
Column: blurring is juist een zegen

Een glas whisky bij de barbier, een wijntje bij de kapper en een stukje ambachtelijke Spaanse pata negra worst bij de slijter. Blurring is al lang en breed geaccepteerd door de consument, het wordt misschien al een beetje verwacht. Waar veel winkels de kans hebben gepakt om hun aanbod te vergroten m...

Achtergronden Culinair
Ad Janssen viert dertigjarig jubileum als meesterkok

Horecaondernemer Ad Janssen viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als meesterkok. Inmiddels de 60 gepasseerd is hij nog lang niet bezig met rustiger aandoen. Integendeel, onlangs besloot hij zijn prestigieuze restaurant in het Kasteel van Rhoon totaal op de schop te nemen. Klassieke lambriseri...

Lees nu de gratis juni-uitgave van De RestaurantKrant

De juni-editie van De RestaurantKrant staat weer bomvol 'need-to-know' artikelen, diepte-interviews en trends. De mocktail heeft zijn definitieve opmars ingezet binnen de horeca. Minder, of het liefst helemaal geen alcohol meer is voor de Millennial de toekomst. Misja Vostermans, voorzitter ...

Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

Culinair
10 jaar De RestaurantKrant: Paul Bocuse

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een artikel over de grondlegger van de Nouveau Cuisine, Paul Bocuse. In januari di...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: