Bidfood opent vegetarische shop voor horeca met De Hippe Vegetariër

5 juli 2018 | David Bakker

Online horecagroothandel Bidfood opent binnen haar bestaande webshop een shop-in-shop met een breed aanbod vegetarische producten. De selectie van vegetarische artikelen kwam tot stand in samenwerking met Isabel Boerdam, expert en social influencer op het gebied van vegetarisch eten. In 2013 startte Boerdam het blog ‘De Hippe Vegetariër’. Later verwierf ze landelijke bekendheid met haar initiatief voor de Nationale Week Zonder Vlees. De vegetarische shop is één van de 50 shop-in-shops die Bidfood dit jaar lanceert.

Door het vegetarische aanbod duidelijk uit te lichten maakt Bidfood het voor horecaprofessionals eenvoudiger om in te spelen op de wensen van hun gasten. Want die kiezen steeds vaker voor meer groenten en minder vlees op het bord. “Steeds meer mensen kiezen er bewust voor om niet elke dag vlees te eten”, vertelt Boerdam. “Deze groep ‘flexitariërs’ betreft inmiddels 67% van Nederland. Dit is geen hype, maar een duurzame ontwikkeling die zal blijven.”

Gasten verrassen met vega

Net als ieder ander die uit eten gaat, wil ook de vegetariër door de horeca verrast worden. Boerdam: “Mensen die uit eten gaan willen graag iets anders eten dan ze thuis doen. Ze willen nieuwe smaken proeven en bijzondere ingrediënten ontdekken. Dat geldt ook voor vegetariërs.” Bidfood wil foodprofessionals op weg helpen bij het verrassen van hun gasten met vegetarische gerechten. De samenwerking met social influencer Boerdam is een eerste stap in die richting. Daarnaast gaat de groothandel in gesprek met verschillende chefs, om een passend antwoord te kunnen bieden op de vraag naar meer creatieve vegetarische gerechten. Bekijk de vegetarische shop op bidfood.nl/vega

50 shops in 2018

De vegetarische shop is een van de 50 shop-in-shops die Bidfood in 2018 opent. “Dit jaar rollen we diverse shop-in-shops uit, die het gemakkelijker maken om alle benodigdheden rondom een productcategorie of eetmoment te vinden”, vertelt Anouk Beeren, directeur e-commerce en marketing. Net als consumenten zoeken professionals in het business to business kanaal naar ultiem bestelgemak. Ons antwoord op die vraag is de marktplaats: een platform dat je verbindt met alles wat je nodig hebt.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Interview Longread
Etiquette bij netwerkborrels: Netwerken is net werken

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we de Kerst-, nieuwjaars- en netwerkborrel. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. Zowel voor de gast als voor het horecapersoneel! De...

Culinair
Restaurant ‘t Kalkoentje Rhenen viert 30-jarig bestaan

Restaurant ’t Kalkoentje in Rhenen bestaat 30 jaar en viert dat met een speciaal jubileummenu waarin toppers uit de afgelopen 30 jaar. Het restaurant van chef-eigenaar Nico Klaver is tevens geïnaugureerd als lid van restaurantvereniging Euro-Toques Nederland. Het jubileum werd op 8 novemb...

Blog
Blog URBN FOLKS: het team klaarstomen

De RestaurantKrant volgt de ervaringen van ondernemer Martijn van den Hurk en gastoloog Jeannine Sok uit Nijmegen. Maandelijks plaatsen we een blog over de ontwikkelingen en hun ervaringen, ze houden jou op de hoogte van de opening van een nieuw merk in Nijmegen tegenover het station - URBN FOLKS. ...

Amsterdam Culinair
Nieuw: private dining bij MOMO

Als pionier van de high-end Aziatische cuisine in Amsterdam lanceert Yossi Eliyahoo, oprichter en eigenaar van THE ENTOURAGE GROUP, het nieuwe exclusieve private dining concept van MOMO Restaurant, Bar & Lounge na een decennium van ongeëvenaarde service en design. Met de lancering van deze ...

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: