247e ondernemer voor Mijnhoreca.nl

3 februari 2011 |
247e ondernemer voor Mijnhoreca.nl<

De laatste ondernemer is toegetreden tot het testpanel Mijnhoreca.nl van het bedrijfschap Horeca en Catering. Het nieuwe platform MijnHoreca, speelt in op de vraag van de ondernemers zelf. De horeca-ondernemer vergaart inzicht en kennis over de horeca gemakkelijk vanachter de (tablet)computer.

In gebruik
Vanaf afgelopen Horecava 2011 namen 247 ondernemingen het platform in gebruik. Vanaf juli 2011 kunnen alle bij het bedrijfschap aangesloten horecaondernemingen gebruik maken van de handige tools die het platform te bieden heeft.


Medewerkers van het bedrijfschap met ondernemers die meededen aan de denktank van Mijnhoreca.nl

Bedrijfskundig instrument
De ondernemer snijdt zichzelf in de vingers als hij zich niet aansluit bij het platform. Dankzij tools als de handige bruto-netto calculator bespaart de zelfstandige zichzelf een afspraak met zijn boekhouder. MijnHoreca telt ook andere bedrijfskundige instrumenten zo zijn de CAO-zoeker en bedrijfsvergelijking met één klik binnen handbereik.


Het platform wordt getoond op de iPad van Apple

Daarnaast is het platform uitgerust met een aantal tools gericht op communicatie. De ondernemer kan bijvoorbeeld de omgeving rond zijn bedrijf monitoren via het social media gedeelte. Ook actualiteiten, recensies en evenementen gekoppeld aan bedrijfsresultaten zijn te analyseren via het platform.

Informatie laten zien
Communicatie binnen de organisatie behoort ook tot de mogelijkheden. Uw kennis en inzicht kunt u gemakkelijk delen met uw werknemers door hen van een inlogcode te voorzien. En het platform is bij uitstek bedoelt om in te spelen op nieuwe vragen vanuit de ondernemers zelf. Nu al kan er allerhande informatie uitgewisseld worden binnen de tool communicatie. “De ondernemer kan zelf bepalen wat hij laat zien aan andere ondernemers en wat niet,” aldus één van de ondernemers die onderdeel uitmaakt van de denktank die het platform in het leven riep. “Ondernemers worden steeds opener en communiceren meer. Het idee dat cijfers iets mystieks hebben is achterhaald, door informatie te delen kun je je voordeel doen.”

Omdat het kan!
Ondernemers die nog niet zo ver zijn kunnen ervoor kiezen om minder informatie ten toon te spreiden. “Iedereen kan zijn MijnHoreca inrichten zoals hij wil, mensen kunnen er primair voor kiezen om het platform te gebruiken voor kostprijscalculatie en het daarna verder uitbreiden. Dankzij het platform heeft de ondernemer alle horeca informatie bij elkaar, de tools zullen uitgebreid en verder ontwikkelt worden. Omdat het kan!”

Eline Dragt


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: