BBB Maastricht en Hotel Management School Maastricht organiseren TASTE Summit

30 april 2018 | David Bakker

Op dinsdag 9 oktober, dag twee van horecavakbeurs BBB Maastricht, organiseren BBB Maastricht en Hotel Management School Maastricht de tweede editie van TASTE Summit. TASTE Summit is een gastronomisch congres waar specialisten uit de hospitality-industrie hun visie geven op het gebied van smaak en proeven. Het centrale thema van dit jaar is ‘Vital Food’, oftewel voedsel dat tot stand is gekomen door een natuurlijk proces en zonder toevoeging van onnatuurlijke hulpstoffen en waarom dit soort voeding van vitaal belang is voor mensen, gezondheid en de natuur. Tijdens TASTE Summit spreken befaamde internationale food professionals over dit actuele thema. BBB Maastricht vindt plaats van 8 t/m 10 oktober in MECC Maastricht

TASTE Summit presenteert een indrukwekkende line-up van internationale sprekers die in verschillende sessies hun kennis over en visie op de voedselindustrie met de aanwezige horeca professionals zullen delen. Zo ook de Braziliaanse voedingswetenschapper Carlos Augusto Monteiro, die onder andere onderzoek heeft gedaan voor de World Health Organization (WHO) en schrijver is van de Braziliaanse voedingsrichtlijnen voor onbewerkt voedsel. Tijdens TASTE Summit geeft hij zijn visie op bewerkt voedsel en vertelt hij over zijn strijd tegen de voedselindustrie, waar bewerkt voedsel de boventoon voert en waar essentiële voedingsstoffen zoals vitamines en mineralen vaak missen.

Groentekok

Ook Frank Fol, ‘de groentekok’, komt een lezing geven. De Belgische kok en schrijver van verschillende kookboeken heeft bekendheid verworven als culinaire trendsetter waarbij hij mensen met smaak probeert te overtuigen van een gezonde levensstijl. In het verleden was hij onder andere begeleider van het Belgisch Olympisch Team in China en Londen, astronauten en kosmonauten en de zuidpoolreizigers Dixie Dansercour en Sam Delfour. Daarnaast heeft hij in samenwerking met GaultMillau Benelux is "De Groene Gault Millau - Benelux" samengesteld die voor het eerst uitkwam in 2013. Ook is hij verbonden aan verschillende stichtingen die zich actief inzetten voor Vital Food.  

Daarnaast zullen onder andere Albert Kooy van ‘De Nieuwe Nederlandse Keuken’ en Foodfirst Network een presentatie verzorgen. De komende maanden wordt het volledige sprekersprogramma bekend gemaakt.

Lezersactie

Koop nu een ticket met 50% korting op je toegangskaartje voor de TASTE Summit en betaal € 97,50 i.p.v. € 195. Naast een inspirerend sprekersprogramma, ontvangen deelnemers een lunch met Vital Food en gratis toegang tot de gelijktijdige en exclusieve, gastronomische beurs Folie Culinaire (normaal € 40).
Ticketlink: https://registration.n200.com/survey/3fvusosfn04me

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: