Bar Bistro Joseph krijgt nieuwe look

26 april 2016 |

Bar Bistro Joseph in Hoofddorp heeft een nieuwe look gekregen, verzorgd door bureau Estida. Dit designbedrijf richtte de zaak in 2011
ook al volledig in. Destijds werd er gekozen voor een warme ‘classy & cosy’ stijl. Zo'n 5 jaar later, was het tijd voor een update. Met behoud van de grote elementen veranderde het interieur naar meer industrieel-urban.

Restyling
De eigenaar van Bar Bistro Joseph, Jos Bölte, schakelde ESTIDA Interior Design en Concept Development in 2010 in voor het grondig aanpakken van het interieur van zijn zaak in Hoofddorp. Na deze inrichting tekende ESTIDA ook voor de inrichting van Josephines cocktailbar en Joseph ‘Aan de Poel’. Met name de stijl van die laatste zaak was de basis voor de restyle nu in Bar Bistro Joseph.



Lichter, ruimer interieur
Met veel staal en hout werd een lichter, ruimer interieur gecreëerd. Stoffen lampenkappen maakten plaats voor industriële lampen van staaldraad, gordijnen die eerst het ‘cosy’-effect benadrukten zijn vervangen door stalen rekken waaraan planten voor een groene, duurzame touch zorgen. Andere tafels, stoelen en een nieuwe indeling gaven ook meer ruimte in deze horecazaak. En ter versterking van de urban-look zijn aan de wanden oude golfplaten geplaatst van roest of in groene en blauwe tinten.

Golfplaten aan de muur
De entree van deze bar-bistro viel te weinig op naar de smaak van Jos Bölte. Daarom is dit ook aangepakt en getransformeerd in een opvallende, eigentijdse entree met veel licht en een grote golfplaten muur met de naam van de zaak als blikvanger. Ook de serre moest grondig gerestyled worden. Het oorspronkelijke terras was gedurende de jaren omgebouwd tot een serre maar vormde nooit een echt onderdeel van het restaurant. Maar nu na de restyling is dezelfde interieurstijl hier duidelijk terug te vinden.

Christel Tuin




Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Achtergronden Coronacrisis
Herman den Blijker en Annemarie van Gaal zoeken restaurants die het zwaar hebben

De horeca heeft nog nooit in zo zwaar weer verkeerd als nu. Maandenlang dicht. Geen gast in de zaak. Sommige restaurants hebben in de crisistijd wel een afhaal- of brengservice gehad, maar daarmee konden ze nauwelijks hun hoofd boven water houden. Nu zijn ze eindelijk weer open, maar alles is anders...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: