Bakkersvak trok ruim 7700 bezoekers en gaat verhuizen

20 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een zonnig Autotron in de vroege ochtend. Om zeven uur staan de eerste leveranciers al voor de deur om verse producten te bereiden. De deegmachines beginnen te draaien en rond half acht verspreidt zich een overheerlijke geur van ambachtelijk gebakken brood. Er ontstaat geroezemoes in de hal en in de entree schallen de klinkende noten van Fu?r Elise.

Op 5 & 6 maart om 10uur openden voor de zesde keer de deuren van Bakkersvak. De vakbeurs voor alle bakkers, chocolatiers, patissiers, ijsbereiders en horecaondernemers die essentie?le nieuwe inspiratie in het ambachtelijke bakkersvak kwamen opsnuiven. Bas van Gent, Group Event Director vat samen: “Met 180 exposanten zij we er weer in geslaagd om een compleet aanbod van toeleveranciers voor de bakkerijbranche op e?e?n plek samen te brengen.”

Verrassende ontdekkingen

Al vanaf het gezellige buitenplein, stond de bezoeker voor verrassingen: tosti’s bakken tussen putdeksels, quarkini’s als variatie voor de jaarwisseling en een proefrit maken in de Citroe?n Jumpy. Ook de food market en vijf uitzonderlijke 'Filmcreaties' bij de Dutch Pastry Award smaakten naar meer. “Dat de bakkerijsector weer bloeit, blijkt uit de vele mooie stands en de enthousiaste mensen, waarmee we er gezamenlijk voor gezorgd hebben dat Bakkersvak het jaarlijkse event voor de ambachtelijke bakkerijsector is”, aldus Bas van Gent.

Branche verenigt zich

Bakkersvak oversteeg zichzelf ook dit jaar weer en trok in twee dagen ruim 7.700 bezoekers naar de beurs. Zij gingen in gesprek met het Nederlands Bakkerij Centrum over het verbeteren van de kwaliteit van producten en hielden hun adem in bij de finishing touch van de masterclasses van het Nederlands Patisserie Team. Ook zagen ze het ene na het andere verrassende brood uit de oven komen bij het BoulangerieTeam. Belangenpartijen NBOV, SAB en NBA verenigden zich tot een totaal platform voor de ondernemer.

Productfolders maken plaats voor de Smart Badge

Een beetje onwennig, ging de nieuwsgierige bezoeker aan de slag met het ‘scannen’ van de verschillende stands. De introductie van de Smart Badge, waarbij een chip in de badge informatie van exposanten opslaat, getuigt van een nieuw tijdperk voor events. De tassen vol folders maken plaats voor een overzichtelijke e-mail met een opsomming van alle bezochte stands. Met een gemiddelde van 34 ‘scans’ per exposant kan men spreken van een zeer geslaagde eerste kennismaking met deze nieuwe technologie.

Evenementenhal Gorinchem verwelkomt de bakkerijbranche

Na twee mooie beursdagen verliet de organisatie van Bakkersvak het Autotron. In zes edities is Bakkersvak gegroeid tot he?t moment, waarop de bakker even een stapje buiten de bakkerij zet. Om met een gezonde portie nieuwe ideee?n, op dinsdag de bakkerij te openen en klanten weer te verwennen met verrassende vitrines, producten en technologie.

Na zes edities in Rosmalen verhuist deze succesvolle titel naar Gorinchem. Op 4 & 5 maart a.s. wordt het bekende Bakkersvak in een nieuw jasje in de Evenementenhal Gorinchem gepresenteerd. Beursorganisatie Artexis Easyfairs ziet volop kansen voor zowel bezoeker als exposant. Zo zal de beurs weer plaatsvinden in e?e?n hal. En zelfs met deze vergrote capaciteit is maar liefst 80% van het beursoppervlak voor 2018 reeds besproken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: