Bakkersvak trok ruim 7700 bezoekers en gaat verhuizen

20 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een zonnig Autotron in de vroege ochtend. Om zeven uur staan de eerste leveranciers al voor de deur om verse producten te bereiden. De deegmachines beginnen te draaien en rond half acht verspreidt zich een overheerlijke geur van ambachtelijk gebakken brood. Er ontstaat geroezemoes in de hal en in de entree schallen de klinkende noten van Fu?r Elise.

Op 5 & 6 maart om 10uur openden voor de zesde keer de deuren van Bakkersvak. De vakbeurs voor alle bakkers, chocolatiers, patissiers, ijsbereiders en horecaondernemers die essentie?le nieuwe inspiratie in het ambachtelijke bakkersvak kwamen opsnuiven. Bas van Gent, Group Event Director vat samen: “Met 180 exposanten zij we er weer in geslaagd om een compleet aanbod van toeleveranciers voor de bakkerijbranche op e?e?n plek samen te brengen.”

Verrassende ontdekkingen

Al vanaf het gezellige buitenplein, stond de bezoeker voor verrassingen: tosti’s bakken tussen putdeksels, quarkini’s als variatie voor de jaarwisseling en een proefrit maken in de Citroe?n Jumpy. Ook de food market en vijf uitzonderlijke 'Filmcreaties' bij de Dutch Pastry Award smaakten naar meer. “Dat de bakkerijsector weer bloeit, blijkt uit de vele mooie stands en de enthousiaste mensen, waarmee we er gezamenlijk voor gezorgd hebben dat Bakkersvak het jaarlijkse event voor de ambachtelijke bakkerijsector is”, aldus Bas van Gent.

Branche verenigt zich

Bakkersvak oversteeg zichzelf ook dit jaar weer en trok in twee dagen ruim 7.700 bezoekers naar de beurs. Zij gingen in gesprek met het Nederlands Bakkerij Centrum over het verbeteren van de kwaliteit van producten en hielden hun adem in bij de finishing touch van de masterclasses van het Nederlands Patisserie Team. Ook zagen ze het ene na het andere verrassende brood uit de oven komen bij het BoulangerieTeam. Belangenpartijen NBOV, SAB en NBA verenigden zich tot een totaal platform voor de ondernemer.

Productfolders maken plaats voor de Smart Badge

Een beetje onwennig, ging de nieuwsgierige bezoeker aan de slag met het ‘scannen’ van de verschillende stands. De introductie van de Smart Badge, waarbij een chip in de badge informatie van exposanten opslaat, getuigt van een nieuw tijdperk voor events. De tassen vol folders maken plaats voor een overzichtelijke e-mail met een opsomming van alle bezochte stands. Met een gemiddelde van 34 ‘scans’ per exposant kan men spreken van een zeer geslaagde eerste kennismaking met deze nieuwe technologie.

Evenementenhal Gorinchem verwelkomt de bakkerijbranche

Na twee mooie beursdagen verliet de organisatie van Bakkersvak het Autotron. In zes edities is Bakkersvak gegroeid tot he?t moment, waarop de bakker even een stapje buiten de bakkerij zet. Om met een gezonde portie nieuwe ideee?n, op dinsdag de bakkerij te openen en klanten weer te verwennen met verrassende vitrines, producten en technologie.

Na zes edities in Rosmalen verhuist deze succesvolle titel naar Gorinchem. Op 4 & 5 maart a.s. wordt het bekende Bakkersvak in een nieuw jasje in de Evenementenhal Gorinchem gepresenteerd. Beursorganisatie Artexis Easyfairs ziet volop kansen voor zowel bezoeker als exposant. Zo zal de beurs weer plaatsvinden in e?e?n hal. En zelfs met deze vergrote capaciteit is maar liefst 80% van het beursoppervlak voor 2018 reeds besproken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: