Bakkersvak breidt in 2018 uit met ijs

31 oktober 2017 | Roy Spijker

De vakbeurs Bakkersvak breidt haar beursprofiel per direct uit met het segment ‘IJs’. Daarmee vergroot de vakbeurs haar aanbod met 20 procent. Prominente marktspelers als Carpigiani Ambachtelijk Benelux, Ice Concepts Benelux, Bakeplus, Laan Heilo en Dawn Foods Benelux ondersteunen de uitbreiding. Ook voegt de organisatie in samenwerking met Carpigiani Ambachtelijk Benelux een wedstrijdelement toe, namelijk de voorrondes van de Gelato World Tour voor Nederlandse ijsbereiders. In 2018 vindt de zevende editie van Bakkersvak plaats op 4 en 5 maart en wordt voor het eerst georganiseerd in Evenementenhal Gorinchem.

Organisator Easyfairs laat weten dat de ijsuitbreiding een logische stap is in de ontwikkeling van Bakkersvak. “Uit onze bezoekersstatistieken blijkt dat een aantal ambachtelijke ijsbereiders hun weg naar Bakkersvak al weten te vinden. Nu het segment ‘IJs’ ook daadwerkelijk onderdeel uit maakt van het beursprofiel, verwachten we dat dit aantal verder zal toenemen. Bovendien sluit dit aan bij de trend dat de grenzen tussen brood & banket, chocolade en ijs steeds meer vervagen”, zegt Corine Visser, Event Manager bij Easyfairs. 

Nieuwe locatie
Na zes edities in het Autotron in Rosmalen wordt Bakkersvak in 2018 georganiseerd in Evenementenhal Gorinchem waar de nationale ambachtelijke bakkerijbeurs in een nieuw jasje wordt gepresenteerd. Zo vindt de beurs plaats in één hal met meer ruimte en overzicht. Daarnaast ligt Gorinchem centraal in het land en is de locatie van Evenementenhal (direct aan de A15) eenvoudig te bereiken.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: