Awards voor fastservice formules

30 juni 2014 |
Awards voor fastservice formules

BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café, Hutten en Toverland winnen de GfK Out of Home Formule Awards in respectievelijk de categorieën 'On the Move',
'Fastservice', 'Shopper', 'Catering' en 'Leisure'. De GfK Out of Home Formule Awards zijn prijzen voor organisaties die zowel op beleving & gastvrijheid als op prijs & kwaliteit goed scoren. Ook loyaliteit is één van de beoordeelde factoren in het GfK consumentenonderzoek waarbij ruim 60 formules zijn beoordeeld op twintig aspecten door ruim 6000 gasten.

Tankstations
Flinke stijging bezorgt BP eerste plaats in 'On the Move'
BP is de winnaar van de categorie 'On the Move'. Zij maken een grote sprong in waardering en stijgen van de vijfde naar de eerste plaats in de categorie 'On the move'. Foodservice in BP tankstations scoort vooral goed op snelheid van de bediening, hygiënische bereiding en goede kwaliteit van het eten. Starbucks, winnaar van vorig jaar, volgt op de tweede plaats en scoort goed op de kwaliteit van de dranken. Julia weet te scoren met beleving en gastvrijheid en bezet net als vorig jaar de derde plaats in deze categorie.

Plaza Food for All hoogste score in 'Fastservice'
Plaza Food for All wint met hoge scores op zowel gastvrijheid als prijs en kwaliteit de categorie 'Fastservice'. Vorig jaar stond Plaza Food for All op de derde plaats. Nu passeren ze Kwalitaria, de winnaar van vorig jaar die op de tweede plaats eindigt. De waardering van Kwalitaria is overigens gelijk gebleven aan de score van afgelopen jaar. Ook Kwalitaria scoort hoog op onder andere gastvrijheid. Nieuw in de top drie is Snackpoint waar vooral de kwaliteit van eten wordt gewaardeerd.
Douwe Egberts Café wint in categorie 'Shopper Horeca'
Winnaar in de categorie 'Shopper Horeca' is de formule Douwe Egberts Café. De formule stijgt van de vierde naar de eerste plaats en scoort zowel met de kwaliteit van de dranken als beleving en gastvrijheid. De nummer twee Bagels & Beans scoort erg hoog op vriendelijkheid van het personeel, maar verliest toch in de breedte wat terrein ten opzichte van vorig jaar. De nummer drie, Delifrance oogst waardering met de kwaliteit van het eten en de hygiënische bereiding.

Hutten wint in de categorie 'Catering'
Nieuw is de categorie 'catering' waarin de tien grootste organisaties in bedrijfscatering zijn beoordeeld door de eigen gasten. De drie genomineerden Hutten, Prorest en SAB scoren goed op de aspecten vriendelijkheid, schone locaties en hygiënische bereiding. Hutten weet de overwinning binnen te slepen, doordat zij door hun eigen gasten het beste beoordeeld worden. Op de tweede plaats in deze categorie eindigt Prorest, nipt voor SAB die de top drie compleet maakt.

Toverland als best beoordeeld in categorie 'Leisure'
In de categorie 'Leisure' werden zeventien grote pretparken en dierentuinen door de bezoekers beoordeeld op het foodservice aanbod binnen het park. Opvallend zijn de grote verschillen tussen parken waarbij de winnaar Toverland goed scoort op gastvrijheid en beleving maar daarnaast ook het verschil weet te maken met haar prijsimago. Burgers Zoo eindigt als tweede en scoort met name hoog op loyaliteitsaspecten als waarmaken van verwachtingen en herhalingsbezoek. Efteling scoort goed op gastvrijheid en beleving en kent veel aanbevelers voor de foodservice in het park. De lagere scores op prijsaspecten bezorgen de Efteling uiteindelijk de derde plaats.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Awards Culinair
Mark Captein van Orangerie De Pol is Chef van het Jaar bij JRE

Mark Captein, die samen met zijn partner Marjolein van der Ham Orangerie De Pol runt in Doetinchem, is door restaurantvereniging JRE-Nederland uitgeroepen tot Chef van het Jaar. ‘Ik ben verrast en enorm trots op deze prijs’. JRE-Nederland is een van de toonaangevende restaurantverenig ...

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start 'restaurant take over'

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je restaurant

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: