Prijs voor Parc Broekhuizen

3 juli 2018 | Thijs Jacobs

De Nederlandse interieurarchitect Judith van Mourik heeft in Athene een prestigieuze prijs gewonnen voor het interieur van hotel-restaurant Parc Broekhuizen in Leersum. De Netherlands Leading Design Award 2018 kreeg zij toegekend bij de 25ste editie van The World Travel Awards Europe Gala Ceremony.

World Travel Awards

The World Travel Awards: “Van Mourik heeft de historie van het landgoed gerespecteerd, maar met magische ontwerpen de plek ook een modern elan gegeven. Niet alleen het interieur design is bijzonder, maar ook de grafische vormgeving en de styling van het personeel. Een meer dan geslaagd allround concept.”

Judith van Mourik: “Geweldig natuurlijk. Het  voelde als een uitreiking van de Oscars. Te midden van honderden internationale kopstukken uit de architectenwereld werd ik eruit gehaald."

Over Judith van Mourik

Judith van Mourik, (1977) koos aanvankelijk voor een studie mode aan het Fashion Institute Amsterdam, maar wilde zich verder verdiepen in design. Na de opleiding ruimtelijk ontwerp aan de Willem de Kooning Academy in Rotterdam, begon ze in 2012 in de Van Nelle fabriek haar eigen bureau. Eind vorig jaar won Van Mourik al de ENTREE 'Best Hotel Design' award voor haar werk in Parc Broekhuizen.

Van Mourik is gespecialiseerd in het ontwerpen van hotels en restaurants. Behalve Parc Broekhuizen heeft ze driesterrenrestaurant De Leest in Vaassen een nieuw interieur gegeven en in Rotterdam was ze verantwoordelijk voor het ontwerp van restaurant The Boathouse. Haar signatuur vertaalt zich in een combinatie van klassiek en modern zoals de iconische degradé loper op de historische houten trappen. Een eyecatcher voor Parc Broekhuizen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: