ANWB start eigen restaurantactie

Auteur: Yonne van Geene
12 maart 2019
ANWB start eigen restaurantactie

De ANWB start een eigen restaurantactie van 10 maart t/m 1 juli 2019. Het principe is eenvoudig. Korting tot 50 procent bij 500 restaurants in heel Nederland. De actie wordt opgezet in samenwerking met Diningcity. De ANWB verwacht ongeveer 100.000 reserveringen voor de restaurantactie.

De leden van de ANWB zijn graag geziene gasten in restaurants. De doelgroep van de ANWB is over het algemeen wat ouder (40+), gaat veel uit eten en besteedt ook meer dan gemiddeld aan restaurants. Alle leden hebben bovendien een auto en gebruiken deze voor een dagje uit, of restaurantbezoek zo blijkt uit onderzoek.

Korting 

ANWB leden zijn vaak opzoek naar een goede deal. Dat sluit perfect aan bij het actiemechanisme van de ANWB dineractie. Op de website staan de deelnemende restaurants die een menu aanbieden met korting tot 50 procent. Restaurants die een lager kortingspercentage aanbieden dan 50 procent, zoals bijvoorbeeld restaurant Ace in Amsterdam met een korting van 37 procent, doen ook mee.

Samenwerking met Diningcity

Voor de ANWB is het de eerste keer dat het bedrijf een landelijke restaurantactie opzet. De ANWB heeft Diningcity als boekingspartner gekozen. “Wij zijn erg trots dat wij de komende jaren met ANWB deze actie mogen opzetten. ANWB is een instituut in Nederland en wij zijn erg blij om met hen als partner te kunnen samenwerken”, aldus Jeroen van den Brink, CEO van Diningcity.

Overig nieuws