ANWB start eigen restaurantactie

12 maart 2019 | Yonne van Geene

De ANWB start een eigen restaurantactie van 10 maart t/m 1 juli 2019. Het principe is eenvoudig. Korting tot 50 procent bij 500 restaurants in heel Nederland. De actie wordt opgezet in samenwerking met Diningcity. De ANWB verwacht ongeveer 100.000 reserveringen voor de restaurantactie.

De leden van de ANWB zijn graag geziene gasten in restaurants. De doelgroep van de ANWB is over het algemeen wat ouder (40+), gaat veel uit eten en besteedt ook meer dan gemiddeld aan restaurants. Alle leden hebben bovendien een auto en gebruiken deze voor een dagje uit, of restaurantbezoek zo blijkt uit onderzoek.

Korting 

ANWB leden zijn vaak opzoek naar een goede deal. Dat sluit perfect aan bij het actiemechanisme van de ANWB dineractie. Op de website staan de deelnemende restaurants die een menu aanbieden met korting tot 50 procent. Restaurants die een lager kortingspercentage aanbieden dan 50 procent, zoals bijvoorbeeld restaurant Ace in Amsterdam met een korting van 37 procent, doen ook mee.

Samenwerking met Diningcity

Voor de ANWB is het de eerste keer dat het bedrijf een landelijke restaurantactie opzet. De ANWB heeft Diningcity als boekingspartner gekozen. “Wij zijn erg trots dat wij de komende jaren met ANWB deze actie mogen opzetten. ANWB is een instituut in Nederland en wij zijn erg blij om met hen als partner te kunnen samenwerken”, aldus Jeroen van den Brink, CEO van Diningcity.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Chefs
Restaurant ‘t Amsterdammertje wint Slag op de Schelde 2019

De vijfde editie van kookwedstrijd Slag op de Schelde is gewonnen door het team van sterrenrestaurant ’t Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht. De persprijs van deze unieke jaarlijkse kookwedstrijd voor (sous)chefs op het water van de Oosterschelde ging naar restaurant De Sjalot in Nijmegen. ...

Verbouwen
WOK& maakt nieuwe start met vernieuwd concept

De Aziatische fast service formule WOK& maakt plaats voor een nieuw concept met een andere naam. JAMe serveert gerechten uit de wereldkeuken die vooral natuurlijk, vegetarisch en veganistisch zijn. ‘The healthiest place on earth’ is de slogan van de formule waarvan de eerste winkel i...

Culinair Internationaal
Imperium Jamie Oliver staat op omvallen

Ne eerdere berichtgeving in de Britse media heeft het bedrijf van Jamie Oliver bevestigd dat uitstel van betaling is aangevraagd. Dikwijls is dit de voorbode van een faillissement. Het gaat in dit geval om 25 restaurants, waarvan 23 Jamie's Italian restaurants. De lijst wordt gecompleteerd door ...

Opening
Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst

Nadat Wai Man Lo de Satebar-formule verkocht in 2016, richtte hij zich na een rustperiode in 2018 volledig op de herintroductie van het familierestaurant van zijn vader. Restaurant Indonesia kreeg een pop-uplocatie aan de Coolsingel in Rotterdam en een stek in de Foodhallen. Nu heeft het restaurant ...

Events
Kookgoot en GastRO 2019: culinair stadsfestival Rotterdam

In het weekend van 24, 25 en 26 mei staat de bekendste goot van Nederland weer volop in het culinaire zonnetje. De Rotterdamse Koopgoot wordt drie dagen lang gevuld met pittoreske terrassen, pop-up keukens en gastronomische hoogstandjes. Het evenement Kookgoot is dit jaar onderdeel van GastRO, het n...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Mijn Frenkie

De spelers van Ajax zijn populairder dan ooit. Europese topclubs azen op de jonge spelers die met Amsterdamse bravoure zoveel harten hebben gestolen. Het is een illusie om te denken dat je deze topspelers zou kunnen vasthouden. "Ajax is een fantastiche club, maar deze kans kan ik natuurlijk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: