Chefs willen eigen bierbrouwerij openen

10 maart 2016 |
Chefs willen eigen bierbrouwerij openen<

De Amsterdamse bierbrouwers en voormalige chefs, Sanne Slijper en Martijn Disseldorp van Two Chefs Brewing, willen met hun
crowdfundingcampagne minimaal 150.000 euro ophalen. Binnen een week is nu al ruim de helft van de minimale doelstelling bereikt en staat de teller op meer dan 80.000 euro. Met de investering willen Sanne en Martijn in Amsterdam-West een eigen brouwerij openen met een brouwinstallatie, twaalf vergistingstanks en een bottellijn zodat de chefs, naast meer liters, ook meer types en smaken kunnen brouwen.

Crowdfunding met rendement op investering
Bijzonder aan de crowdfundingcampagne van Two Chefs Brewing is dat investeerders een rendement behalen op de inleg. Over vijf jaar wordt een rendement van 4,5% per jaar uitgekeerd, oftewel een rendement van 22,5% over de gehele looptijd. Naast de rente bieden de brouwers nog allerlei andere beloningen bij verschillende investeringsbedragen. Denk hierbij aan de naam van een investeerder op één van de vergistingstanks.

Over Two Chefs Brewing
De chefs Sanne en Martijn zijn in 2012 begonnen met zelf bier brouwen. Vier jaar later hebben ze in totaal negen speciaalbieren op de markt gebracht, die in Amsterdam alleen al op meer dan 300 plekken worden verkocht. De bieren worden nu in ketels van andere brouwers in binnen- en buitenland gebrouwen. Logischerwijs is het tijd voor de volgende stap en een eigen brouwerij, zodat hun bier ook ver buiten de Nederlandse grens rijkelijk kan vloeien.

Aparte ingrediënten
Two Chefs Brewing is vooral te herkennen aan de funky labels die middels paper-art zijn bewerkstelligd door design bureau Studio Early Day. Maar het funky uiterlijk komt zeker ook terug in de smaak van al hun type bieren. De voormalige chefs steken graag hun tong uit naar het bekende, door gebruik te maken van aparte ingrediënten en meer gerst en hop.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Opening
Café-Restaurant De Eendracht breidt uit met vestigingen in Blaricum en Hilversum 

Hoewel de meeste horecagelegenheden al blij zijn dat ze per 1 juni überhaupt weer open mogen, pakken de uitbaters van Café - Restaurant De Eendracht deze heropening wel heel rigoureus aan. Zij verwelkomen die dag namelijk twee nieuwe vestigingen in ’t Gooi. Café - Restau...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Bezorgen Vega
Supergewassen, eitwitvervangers en plantaardige melk over tien jaar normaal

Maaltijdplatform Deliveroo deed onderzoek* onder tech-minded Nederlanders van 18 jaar en ouder over de toekomst van voeding gedreven door techniek, zoals supergewassen, kweekvlees, 3D-geprint voedsel en persoonlijke voeding op basis van het eigen DNA. Zij blijken een sterke voorkeur te hebben voor &...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: