Alliance Gastronomique start met Alliance College

24 augustus 2017 | Thijs Jacobs

De Alliance beschouwt het als een serieuze taak om voor de toekomst de juiste mensen voor de culinaire sector te vinden, te ontwikkelen en te behouden. In dat kader is als exponent van het eigen opleidings- en inspiratieprogramma "binden, boeien en behouden" het “Alliance College” opgericht.

De medewerkers van de leden van de Alliance Gastronomique worden in staat gesteld om een speciaal ontwikkeld programma te volgen. Jaarlijks worden ca. 8 sessies gepland waarvan een aantal ook door middel van een examen of toets beloond kunnen worden met een SVH (deel)certificaat. Op deze wijze worden de deelnemers nieuwe inzichten geboden en uitgedaagd en ondersteund meer uit henzelf te halen.
Dit programma biedt een geweldige stimulans voor de medewerkers.
 

Emmy Stoel


Emmy Stoel, portefeuillehouder van dit programma vanuit het Alliance-bestuur: “Dit programma biedt een geweldige stimulans voor de Alliance medewerkers”. Vanuit de vereniging zijn nu vooral Onno Kokmeijer en Xavier Giesen actief met dit project. Maar gezien het enthousiasme worden alle leden actief in het verhaal betrokken.

Door specifieke aspecten van de keuken en de bediening uit te diepen en te belichten verwachten we de kennis en interesse voor het vak van de medewerkers verder te vergroten. Het programma voor de laatste maanden van 2017 is rond. De start wordt gegeven op 18 september a.s. door Marc van Gulick, voorzitter van de Vereniging. Dit gebeurt bij onze koffiepartner Smit&Dorlas waar de deelnemers een Barista-opleiding krijgen waarvoor zij bij goed gevolg een Barista-certificaat ontvangen. In oktober staat een bezoek aan de Food Inspiration Days gepland. En in november gaat een bus met jong talent naar onze zuiderburen voor een bezoek aan resp. proefsessie bij Spadel/Bru.

Sessies
 

Ook voor 2018 staan inmiddels diverse sessies gepland. We hebben onze businesspartners gevraagd hierin met ons samen op te trekken. Ook zij zijn zeer enthousiast en zien de meerwaarde om op deze manier in contact te komen met de mensen van de toekomst en deze verder te vormen en te inspireren. Nu reeds worden voorbereidingen getroffen om in samenspraak met onze diverse “meester-leden” kennis- en inspiratiesessies te organiseren met en bij onze vis-, vlees- en wijn/champagnepartners die ook grotendeels zorgdragen voor het hosten en faciliteren. Uiteraard zullen we ook ruimte bieden aan contactmomenten met veel plezier in een goede balans met inhoudelijke inspiratie”.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: