Mirjan Theuns ontvangt Klasbak Trofee

27 juni 2018 | David Bakker

HorecaHeld Mirjan Theuns ontving maandagavond in Kasteel Maurick in Vught de Klasbak Trofee 2018. Met het jaarlijks uitreiken van de Klasbak Trofee willen Tour Culinair en SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca) het grote belang van het overdragen van vakkennis in de horeca extra onder de aandacht brengen.

Mirjan Theuns, samen met compagnon John Cornellissen, eigenaar van Eetcafé De Tijd in Oisterwijk, heeft deze prijs gewonnen omdat zij met haar enorme enthousiasme en betrokkenheid een inspiratiebron is voor haar medewerkers. Zij is als ondernemer een voorbeeld voor medewerkers die een eigen horecaonderneming willen starten.

Mirjan was onder valse voorwendselen naar Kasteel Maurick gekomen en was daarom enorm verrast en overdonderd toen ze hoorde dat ze de Klasbak Trofee 2018 gewonnen had.

"Ik ben zeer vereerd en verrast met de Klasbak Trofee, dit had ik niet durven dromen! Een mooie waardering voor mijn compagnon John en ons team door al deze sportieve horeca professionals en SVH. Wij gaan deze oorkonde een mooie plaats geven binnen ons bedrijf."

Bijzonder mens

Mirjan is betrokken bij mensen, maar ook zeer kritisch. Zij stopt al meer dan 22 jaar ongelooflijk veel tijd in het vooruit helpen, het coachen en stimuleren van haar mensen en dat doet ze verdomd goed!, aldus Ton Lenting, voorzitter van Tour Culinair.

Klasbak 2018

Het diner bij Kasteel Maurick te Vught vond plaats tijdens de Tour Culinair, die dit jaar voor de 37ste keer werd verreden. Tijdens deze editie heeft het peloton 240 kilometer door Noord-Brabant gefietst in 2 dagen. Het peloton maakt daarbij promotie voor horeca, toerisme en recreatie. Elk jaar wordt in de regio waar de Tour Culinair toert de Klasbak trofee uitgereikt aan een ondernemer die het meest voldoet aan de ‘klasbakcriteria’. Deze criteria zijn: de ondernemer is een voorbeeld voor de medewerkers en collega’s, houdt zich bezig met vakbekwaamheid en onderscheidt zich in positieve zin duidelijk van andere ondernemers. De term klasbak komt voort uit het wielrennen en betekent ‘goede, slimme wielrenner’. De Klasbaktrofee bestaat uit een oorkonde en een cheque ter waarde van €1.000. De prijzen werden overhandigd door Ton Lenting voorzitter van Tour Culinair.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: