Gasten bestellen bij Burger King via Facebook

26 mei 2016 |
Gasten bestellen bij Burger King via Facebook<

Amerikaanse hamburgerliefhebbers kunnen via Facebook Messenger een bestelling plaatsen bij Burger King. De fastfoodketen
voegt het social media-kanaal toe aan zijn bestelopties.

Bestelrobot
Burgerfans die gebruikmaken van de nieuwe besteldienst, komen in contact met een speciale bestelbot van de keten. De techniek achter de besteldienst is afgelopen april door Facebook-oprichter Mark Zuckerberg geïntroduceerd tijdens F8, een Facebookconferentie gericht op ontwikkelaars. Deze techniek stelt ondernemers in staat om software met kunstmatige intelligentie te bouwen die in staat is om contact met consumenten te hebben.

Bestelmenu
Zodra bezoekers de chatapplicatie openen, krijgen zij toegang tot een speciaal menu. Daarnaast toont de app hen een overzicht van de dichtstbijzijnde vestigingen van de keten zodat zij kunnen kiezen waar zij hun bestelling op willen halen. Na het plaatsen van de bestelling kunnen consumenten deze betalen in de app waarna er een tijdstip verschijnt waarop de bestelling gereed is. Naast Burger King werkt ook Taco Bell sinds kort met een dergelijk systeem. Pizzaketen Domino’s gebruikt sinds afgelopen april een soortgelijk systeem via Twitter.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: