Amsterdams hamburgerrestaurant Lombardo’s ondersteunt Villa Joep met speciale burger

11 december 2019 | Thijs Jacobs

Restaurant Lombardo’s, het Amsterdamse hamburgerrestaurant van chefkok Martijn Verdonk, geeft aan de decembermaand een speciaal tintje door vanaf vandaag tijdelijk een speciale burger voor het goede doel op de menukaart te zetten. De helft van de opbrengst van deze burger, die ontwikkeld werd in samenwerking met Discovery Channel presentator Josh James, gaat naar Villa Joep. Een fonds dat zich inzet voor kinderen met neuroblastoom kinderkanker. 

Speciale burger voor Villa Joep

Ondernemer Martijn Verdonk startte Lombardo’s in 2010 met slechts twee hamburgers op de kaart. Sindsdien is het menu uitgebreid met vijftien andere favorieten en is het restaurant niet meer weg te denken bij liefhebbers van burgers. Vanaf 10 december staat er een nieuwe speciale charity-burger op de kaart, waarmee Verdonk het goede doel Villa Joep wil ondersteunen. Villa Joep is een fonds dat geld inzamelt voor onderzoek naar een levensreddende therapie tegen neuroblastoom kinderkanker. Villa Joep bestaat uit 50 ambassadeurs die vrijwillig voor het fonds werken, wat betekent dat alle donaties voor 100% geïnvesteerd worden in onderzoek naar deze ziekte.

Samenwerking met ‘The Kiwi Bushman’ Josh James

Na het succes van eerdere benefiet-acties van Lombardo’s in Singapore en Amsterdam, bedacht Verdonk om in de decembermaand een actie te lanceren in zijn Amsterdamse restaurant. “Ik word altijd erg geïnspireerd door charity-acties die rondom de feestdagen plaatsvinden en wilde dit jaar zelf ook mijn bijdrage leveren. Ik koos voor Villa Joep omdat er enorm veel geld nodig is voor onderzoek naar de levensbedreigende kinderziekte neuroblastoom”, zegt de chefkok. “Ik draag graag mijn steentje bij door te doen wat ik kan en dat is in dit geval via mijn restaurant. Ik heb Josh James gevraagd samen met ons een hamburger te ontwikkelen, en hierdoor is de stoere Bushman’s burger ontstaan. Deze burger is onder andere te herkennen aan de pijl en boog in de afwerking. Daarmee jaagt Josh immers in Discovery Channel shows zoals First Man Out with Ed Stafford, Dual Survival & Kings of the Wild. Ik hoop dat we met onze speciale Bushman’s burger Villa Joep goed kunnen helpen.”

Blij met deze steun

Alex van Eijk, vrijwilliger bij Villa Joep, is erg blij met de steun van Lombardo’s. “Neuroblastoom is een van de meest agressieve vormen van kanker die kinderen kan treffen. In Nederland worden ongeveer 35 kinderen per jaar getroffen door de ziekte, 3 op de 4 kinderen overleven het niet omdat er geen medicijn voor bestaat. Ons doel is dan ook zo veel mogelijk geld inzamelen om onderzoek naar neuroblastoom te stimuleren en daarmee de kans op genezing te vergroten.” 

De speciale burger waarvan de helft van de opbrengst naar Villa Joep gaat, is verkrijgbaar tot 1 februari 2020. De burger bestaat uit MRIJ-vlees (Maas-, Rijn-, en IJsselvee) met gesmolten Engelse cheddar, een spiegeleitje, pancetta, avocado, geraspte biet en wortel, gekarameliseerde ui, huisgemaakte mayonaise en een klein beetje BBQ-saus. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Ondernemen
Wees goed voorbereid: download de gloednieuwe HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: