Van der Valk geeft bezorgpilot boost met Thuisbezorgd.nl

11 juli 2018 | Thijs Jacobs

Vorige maand werd bekend dat Van der Valk Hotel Apeldoorn-de Cantharel onder de naam Valk Vers een proef is gestart met het bezorgen van gekoelde verse maaltijden voor inwoners van Apeldoorn en omgeving. Vanaf vandaag kunnen inwoners hun maaltijd ook bestellen via de website van Thuisbezorgd.nl. Een primeur, want de online etenbestelsite was nog niet eerder beschikbaar voor de verkoop van koude maaltijden.

Valk Vers is een initiatief van Van der Valk-ondernemer Bob Zeeuw van der Laan. In 2013 startte hij met een groentetuin achter het hotel. En in 2017 zette de ondernemer een nieuwe stap en startte een eigen verswinkel in het nabijgelegen dorp, waar onder de naam Valk Vers dagelijks verse maaltijden worden bereid en verkocht, met producten uit de eigen groentetuin en van lokale leveranciers. Vorige maand volgde een nieuwe richting, door het bezorgen van verse gekoelde maaltijden aan huis.  Daarmee speelt hij in op de drukke agenda’s van consumenten die op zoek zijn naar een maaltijdoplossing die niet veel tijd kost maar wel lekker en gezond is.

Groeien door samenwerking

Nu zoekt de ondernemer de samenwerking op met Thuisbezorgd.nl. “Thuisbezorgd.nl is de grootste speler op de Nederlandse markt als het gaat om het bezorgen van maaltijden. Wij zoeken de samenwerking op om onze maaltijden nog bereikbaarder te maken voor onze gasten”, vertelt Zeeuw van der Laan. “We houden van lekker eten en zien dat gezond en lekker heel goed kunnen samengaan. Ook wanneer je kiest voor gemak.  Daarom bereiden we dagelijks verse maaltijden. En we bezorgen bewust gekoeld, zodat mensen voor meerdere dagen een maaltijd in huis kunnen halen. Maar ook omdat we op die manier de kwaliteit van onze maaltijden het beste kunnen waarborgen.”

In de maaltijden werkt Valk Vers met twee labels: ‘Sterker’ en ‘Lichter’. “Die eerste lijn is gebaseerd op de maaltijden die sporters eten voordat ze een grote prestatie moeten leveren. Ze zijn ontwikkeld om net wat meer energie te geven dan een gewone maaltijd. De ‘Lichter’-maaltijden bevatten minder koolhydraten en meer groenten en passen prima in een gezonde levensstijl”, licht de ondernemer toe.”

Voor nu en voor later

Valk Vers speelt in de aanpak bewust in op verschillende motieven van gasten. Die kunnen via www.valkvers.nl hun maaltijden vooruitbestellen en laten bezorgen op een moment dat het hen uitkomt. Maar ook de gast die ’s avonds op de bank ploft na een lange dag en geen tijd of zin meer heeft om uitgebreid te koken kan bij Valk Vers terecht. “Thuis op de bank kiezen mensen vaak voor een snelle oplossing en die vinden ze online. Wij bieden ze graag een gezond en lekker alternatief als toevoeging op het assortiment dat online al beschikbaar is. En dat kunnen we ook direct brengen. Thuis of op het werk, net waar onze gast op dat moment is. Thuisbezorgd.nl is dan een logisch platform om bij aan te haken. Daar is onze gast, dus daar willen wij ook zijn. Bovendien leren we graag van de ervaring van een grote online speler als Thuisbezorgd.nl”

De samenwerking met Thuisbezorgd.nl is voor Valk Vers onderdeel van de bezorgpilot die ze zijn gestart in Apeldoorn. Vooralsnog blijft het bij die regio. “Natuurlijk is er ambitie om te groeien. Maar we starten eerst met deze pilot en gunnen onszelf de tijd om te leren”, vertelt eigenaar Zeeuw van der Laan. Valk Vers richt zich overigens niet alleen op particuliere gasten. Ook bedrijven kunnen maaltijden bestellen. “We gaan rustig ontdekken wat wel en niet werkt. We zijn alles aan het testen.”.

Via www.valkvers.nl zijn alle maaltijden te bestellen. Er staat een aantal vaste gerechten op het menu, maar er zijn ook wekelijks wisselende gerechten. Zowel gerechten die warm gegeten worden als maaltijdsalades behoren tot het assortiment. Gasten kunnen bovendien kiezen uit een aantal bijgerechten bij hun maaltijd en ook aan kinderen is gedacht. De prijs van een maaltijd varieert van €3,50 (kids maaltijd) tot €8,50. Valk Vers bezorgt 7 dagen per week en maaltijden kunnen ook worden afgehaald bij de verswinkel in Ugchelen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Interview Longread
Etiquette bij netwerkborrels: Netwerken is net werken

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we de Kerst-, nieuwjaars- en netwerkborrel. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. Zowel voor de gast als voor het horecapersoneel! De...

Culinair
Restaurant ‘t Kalkoentje Rhenen viert 30-jarig bestaan

Restaurant ’t Kalkoentje in Rhenen bestaat 30 jaar en viert dat met een speciaal jubileummenu waarin toppers uit de afgelopen 30 jaar. Het restaurant van chef-eigenaar Nico Klaver is tevens geïnaugureerd als lid van restaurantvereniging Euro-Toques Nederland. Het jubileum werd op 8 novemb...

Blog
Blog URBN FOLKS: het team klaarstomen

De RestaurantKrant volgt de ervaringen van ondernemer Martijn van den Hurk en gastoloog Jeannine Sok uit Nijmegen. Maandelijks plaatsen we een blog over de ontwikkelingen en hun ervaringen, ze houden jou op de hoogte van de opening van een nieuw merk in Nijmegen tegenover het station - URBN FOLKS. ...

Amsterdam Culinair
Nieuw: private dining bij MOMO

Als pionier van de high-end Aziatische cuisine in Amsterdam lanceert Yossi Eliyahoo, oprichter en eigenaar van THE ENTOURAGE GROUP, het nieuwe exclusieve private dining concept van MOMO Restaurant, Bar & Lounge na een decennium van ongeëvenaarde service en design. Met de lancering van deze ...

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: