Van der Valk geeft bezorgpilot boost met Thuisbezorgd.nl

11 juli 2018 | Thijs Jacobs

Vorige maand werd bekend dat Van der Valk Hotel Apeldoorn-de Cantharel onder de naam Valk Vers een proef is gestart met het bezorgen van gekoelde verse maaltijden voor inwoners van Apeldoorn en omgeving. Vanaf vandaag kunnen inwoners hun maaltijd ook bestellen via de website van Thuisbezorgd.nl. Een primeur, want de online etenbestelsite was nog niet eerder beschikbaar voor de verkoop van koude maaltijden.

Valk Vers is een initiatief van Van der Valk-ondernemer Bob Zeeuw van der Laan. In 2013 startte hij met een groentetuin achter het hotel. En in 2017 zette de ondernemer een nieuwe stap en startte een eigen verswinkel in het nabijgelegen dorp, waar onder de naam Valk Vers dagelijks verse maaltijden worden bereid en verkocht, met producten uit de eigen groentetuin en van lokale leveranciers. Vorige maand volgde een nieuwe richting, door het bezorgen van verse gekoelde maaltijden aan huis.  Daarmee speelt hij in op de drukke agenda’s van consumenten die op zoek zijn naar een maaltijdoplossing die niet veel tijd kost maar wel lekker en gezond is.

Groeien door samenwerking

Nu zoekt de ondernemer de samenwerking op met Thuisbezorgd.nl. “Thuisbezorgd.nl is de grootste speler op de Nederlandse markt als het gaat om het bezorgen van maaltijden. Wij zoeken de samenwerking op om onze maaltijden nog bereikbaarder te maken voor onze gasten”, vertelt Zeeuw van der Laan. “We houden van lekker eten en zien dat gezond en lekker heel goed kunnen samengaan. Ook wanneer je kiest voor gemak.  Daarom bereiden we dagelijks verse maaltijden. En we bezorgen bewust gekoeld, zodat mensen voor meerdere dagen een maaltijd in huis kunnen halen. Maar ook omdat we op die manier de kwaliteit van onze maaltijden het beste kunnen waarborgen.”

In de maaltijden werkt Valk Vers met twee labels: ‘Sterker’ en ‘Lichter’. “Die eerste lijn is gebaseerd op de maaltijden die sporters eten voordat ze een grote prestatie moeten leveren. Ze zijn ontwikkeld om net wat meer energie te geven dan een gewone maaltijd. De ‘Lichter’-maaltijden bevatten minder koolhydraten en meer groenten en passen prima in een gezonde levensstijl”, licht de ondernemer toe.”

Voor nu en voor later

Valk Vers speelt in de aanpak bewust in op verschillende motieven van gasten. Die kunnen via www.valkvers.nl hun maaltijden vooruitbestellen en laten bezorgen op een moment dat het hen uitkomt. Maar ook de gast die ’s avonds op de bank ploft na een lange dag en geen tijd of zin meer heeft om uitgebreid te koken kan bij Valk Vers terecht. “Thuis op de bank kiezen mensen vaak voor een snelle oplossing en die vinden ze online. Wij bieden ze graag een gezond en lekker alternatief als toevoeging op het assortiment dat online al beschikbaar is. En dat kunnen we ook direct brengen. Thuis of op het werk, net waar onze gast op dat moment is. Thuisbezorgd.nl is dan een logisch platform om bij aan te haken. Daar is onze gast, dus daar willen wij ook zijn. Bovendien leren we graag van de ervaring van een grote online speler als Thuisbezorgd.nl”

De samenwerking met Thuisbezorgd.nl is voor Valk Vers onderdeel van de bezorgpilot die ze zijn gestart in Apeldoorn. Vooralsnog blijft het bij die regio. “Natuurlijk is er ambitie om te groeien. Maar we starten eerst met deze pilot en gunnen onszelf de tijd om te leren”, vertelt eigenaar Zeeuw van der Laan. Valk Vers richt zich overigens niet alleen op particuliere gasten. Ook bedrijven kunnen maaltijden bestellen. “We gaan rustig ontdekken wat wel en niet werkt. We zijn alles aan het testen.”.

Via www.valkvers.nl zijn alle maaltijden te bestellen. Er staat een aantal vaste gerechten op het menu, maar er zijn ook wekelijks wisselende gerechten. Zowel gerechten die warm gegeten worden als maaltijdsalades behoren tot het assortiment. Gasten kunnen bovendien kiezen uit een aantal bijgerechten bij hun maaltijd en ook aan kinderen is gedacht. De prijs van een maaltijd varieert van €3,50 (kids maaltijd) tot €8,50. Valk Vers bezorgt 7 dagen per week en maaltijden kunnen ook worden afgehaald bij de verswinkel in Ugchelen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: