Vakmanschap van boon tot kopje

2 oktober 2020 |

Melitta Professional Coffee Solutions is in Nederland en België (Vlaanderen) al bekend als aanbieder van innovatieve en krachtige koffiemachines voor commercieel gebruik met een eigen technische klantenservice.

Het familiebedrijf uit Minden breidt zijn totaalaanbod voor koffiegenot in de out-of home markt nu ook in deze twee buurlanden uit met een speciaal koffieassortiment.

Voortaan biedt Melitta Professional zijn klanten en partners in de horeca en bedrijven een uitgelezen assortiment koffie, dat precies op de wensen en eisen van deze markten is afgestemd. Het palet reikt van speciale café-crème-creaties en een fijne selectie filterkoffiesoorten tot krachtige espresso’s met een lichtbruine crème.

Voor wie een biologisch geteelde en eerlijk verhandelde koffie wil, is er het fairtrade- en bio-gecertificeerde assortiment Melitta® La Tazza Verde®. “Wij zijn blij dat wij nu ook onze vrienden, jarenlange partners en nieuwe klanten in deze belangrijke markten kunnen laten genieten van onze meer dan 100 jaar ervaring op het gebied van koffie”, zegt Stefan Wolters, Country Manager Melitta Professional in Nederland en Vlaanderen.

Melitta staat tenslotte synoniem voor een rijke koffietraditie, waarbij het bedrijf met grondstoffen uit de beste teeltgebieden ter wereld werkt en over een zeer bekwaam team van eigen koffiebranders en barista’s beschikt. Toch is het de koffiespecialisten van Melitta niet gewoon om de uitbreiding van een assortiment te doen. De achterliggende claim is anders:
“Bij Melitta Professional zien we onszelf als een complete systeempartner, die zich niet alleen verantwoordelijk voelt voor een koffiebeleving die een glimlach op het gezicht van de gasten tovert, maar ook voor de succesvolle zakelijke ontwikkeling van onze partners”, benadrukt Marco Gottschalk, wereldwijde CEO van Melitta Professional.

Daarom is het belangrijk elk onderdeel binnen de out-of-home markt grondig te analyseren en te optimaliseren. Want uiteindelijk komt het erop aan dat alle elementen perfect op elkaar aansluiten, aldus Marco Gottschalk. “Koffiebonen, machine en niet te vergeten een gemotiveerde en goed opgeleide technische service: in koffievoorziening zijn dit de voorwaarden om het volledige potentieel te benutten. En dit niet alleen voor de kwaliteit van het resultaat, maar ook voor de efficiëntie en rentabiliteit van de hele zaak.”

“Wij noemen dit Made2Match”, zegt Stefan Wolters. “Melitta koffiemachines halen het beste uit elke boon. Dankzij de fijnafstemming en nauwe samenwerking tussen onze koffiebranders, barista’s en ontwikkelaars zijn wij niet alleen in staat om onze producten optimaal op de vaak zeer uiteenlopende behoeften van onze partners af te stemmen, maar ook om de samenwerking tussen alle aspecten onderling te perfectioneren. Dit kan uiteindelijk het verschil maken. In de smaak en in de bedrijfsresultaten.”

Bovendien wordt het productaanbod ook nog eens aangevuld met een uitgebreid pakket aan services. “Het spreekt voor zich dat wij onze partners bijvoorbeeld op het gebied van financiering innovatieve producten willen aanbieden. In de nabije toekomst zullen steeds meer digitale services hun intrede doen. Ook wanneer klanten hierbij volledig op maat gemaakte, individuele oplossingen nodig hebben, zullen wij hen natuurlijk graag terzijde staan”, vat Stefan Wolters samen.

Zeker nu, in deze moeilijke tijden, wil Melitta zijn partners optimale antwoorden en oplossingen bieden om blijvend succesvol te kunnen zijn. Zowel in het hoofdkantoor in Minden als ter plaatse in Nederland en Vlaanderen: wij van Melitta Professional kijken ernaar uit om een nieuw, belangrijk hoofdstuk toe te voegen aan het succesverhaal van ons merk.

Melitta Professional Coffee Solutions

Uitgebreide expertise in één oogopslag:

– Van boon tot kopje: Het bestaande assortiment voor de out-of-home-markt in Nederland en België (Vlaanderen) wordt uitgebreid met geselecteerde koffiespecialiteiten.

– Veelzijdig koffieassortiment: Perfect op deze markten afgestemd koffieassortiment in de segmenten café crème, espresso en filterkoffie. Bijzonder: het fairtrade- en bio-gecertificeerde assortiment Melitta® La Tazza Verde®.

– Made2Match-principe: Alle componenten – machine, koffiebonen en diensten van de eigen technische klantenservice – zijn optimaal op elkaar en op de concrete behoeften van de klant afgestemd. Voor meer kwaliteit en meer efficiëntie.

– Rondom zorgeloos: Melitta klanten kunnen genieten van een ruim aanbod aan ondersteunende diensten – van flexibele financiering en snel beschikbare digitale services tot speciale oplossingen op maat.

Contact:

Melitta Professional Coffee Solutions Benelux BV
Stefan Wolters
Managing Director
Edisonweg 25
4207 HE Gorinchem
Telefoon: +31 (0) 184-671660
E-mail: professional@melitta.nl
Internet: www.melitta-professional.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Personeel Gastronomie
Adriaan Visser nieuwe hoofdsommelier Harry's Maastricht

Adriaan Visser is de afgelopen jaren werkzaam geweest in diverse gerenommeerde zaken, waaronder Cordial in Oss en tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Hij is de derde Nederlander die in het bezit is van de prestigieuze titel Advanced Sommelier. Bij Harry’s wordt hij eindverantwoordelijke vo ...

Wet- en regelgeving Corona
Minister: geen ruimte voor heropening van terrassen

Minister Bas van 't Wout (Economische Zaken) heeft vrijdag nog eens gemeld dat er op dit moment "echt geen ruimte is om meer te doen." Hij sprak uit dat de "huidige rotsituatie dan alleen maar langer voort al duren." Op 8 maart wil hij de situatie nog eens bekijken in de hoop ...

Gastronomie Corona
Toprestaurants doen niet mee aan horeca-protest

De meeste toprestaurants in Nederland doen niet mee aan het horeca-protest, waarbij op dinsdag 2 maart de terrassen weer voor publiek open worden gesteld. Ruim 130 ondernemers, verenigd in de G4 (Gastronomische 4) en te samen goed voor driekwart van de Michelin-sterren in Nederland, distantieren zic ...

Corona
Groep horecaondernemers opent 2 maart terrassen

De horeca is het zat. Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen roept collega-ondernemers op om de terrassen aanstaande dinsdag 2 maart te openen. Het besluit van het kabinet om de horeca geen versoepelingen te bieden is voor de actiegroep de reden tot de oproep, meldt Omroep Brabant. De actiegroep, ...

Interview Longread
Corona of niet, dit stel opende deze week hun nieuwe zaak

In Veldhoven pakten Nick en Rebecca Schaminée hun kans. De coronacrisis krijgt het stel niet klein en ze maakten van de nood – ze zagen beiden hun baan verdwijnen bij Hutten Catering – een deugd. De langgekoesterde wens om een eigen zaak te openen werd werkelijkheid. Grand Caf&eac ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: