Olivier van Veen nieuwe Country Manager IENS

14 mei 2018 | Thijs Jacobs

IENS, de nummer één restaurant reserveringswebsite en app van Nederland, benoemt Olivier van Veen tot Country Manager Nederland. Van Veen zal zich als eindverantwoordelijke bezighouden met de verdere groei en ontwikkeling van de activiteiten van IENS (onderdeel Tripadvisor). Hij zal rapporteren aan Almir Ambeskovic, Regional Manager voor Italië, Zweden, Denemarken en Nederland.

?‘Ik heb zeer bewust de stap gezet om het team in Nederland te versterken. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van IENS en heb heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei’, aldus Olivier van Veen. ‘Als doel heb ik om met IENS restaurateurs nog beter te helpen bij het uitbouwen van hun business en het bereiken van potentiële gasten. Consumenten wil ik inspireren om te genieten van uiteenlopende culinaire ervaringen, zowel zakelijk als persoonlijk. Met IENS leveren we een onmisbare bijdrage aan de zoektocht naar het ideale restaurant voor ieder moment, zodat een verrassende en culinaire ervaring voor iedereen mogelijk is.’

Managementfuncties

Olivier van Veen, geboren in 1979 en woonachtig in Amstelveen, is per 1 mei jl. benoemd tot Country Manager voor IENS Nederland. Hij heeft bij onder andere KLM, Optisport en Manpower Professional en de Michael Page Group verschillende managementfuncties bekleed. Zowel in de recruitmentbranche als de arbodienstverlening heeft Olivier ruime ervaring opgedaan en successen behaald in het verder uitbouwen van commerciële relaties en bedrijven. Daarnaast was Olivier voorheen een bevlogen ondernemer binnen de medische wereld waar hij onder andere op maat gemaakte healthcare solutions en coachingstrajecten heeft opgezet voor verschillende bedrijven.

Uitbreiding team IENS:

Naast de Country Manager heeft IENS meer expertise in huis gehaald door het aannemen van onder andere Glenda Caradonna als Marketing Manager en PR Manager Gili Papier.

Sinds augustus 2017 is Glenda Caradonna Marketing Manager bij IENS. Zij werkte hiervoor bij foodora, de food delivery service die in de grotere steden actief is. Hier was zij verantwoordelijk voor de marketingafdeling van foodora Nederland en heeft zij de restaurantbranche beter leren kennen vanuit een business perspectief. Voorheen werkte zij bij Coolblue in Rotterdam, waar ze met name het belang van klanttevredenheid heeft geleerd.

Het marketingteam van IENS is in augustus 2017 ook versterkt door PR Manager Gili Papier. Voorheen heeft zij ervaring opgedaan als PR-adviseur bij onder andere MaisonPR en werkte zij voor verschillende lifestyle gerelateerde merken zoals Belvedere Vodka, Ruinart champagne en de PPHE Hotel Group. In haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor PR, events en alle partnerships van IENS.

Met de uitbreiding van het team helpt IENS restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireren zij consumenten om Nederland culinair te verkennen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Wijn
Sterrenrestaurant Da Vinci lanceert eigen wijn van Limburgse wijndomeinen

Sterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht heeft een bijzondere Limburgse wijn gelanceerd. De witte wijn is gemaakt van Chardonnay van Wijngaard Kruisboom en van Souvignier Gris van Wijndomein St. Martinus. De ‘Cuvée Da Pé’ is gevinifieerd door Stan Beurskens van St. Martinus...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Achtergronden Coronacrisis
Herman den Blijker en Annemarie van Gaal zoeken restaurants die het zwaar hebben

De horeca heeft nog nooit in zo zwaar weer verkeerd als nu. Maandenlang dicht. Geen gast in de zaak. Sommige restaurants hebben in de crisistijd wel een afhaal- of brengservice gehad, maar daarmee konden ze nauwelijks hun hoofd boven water houden. Nu zijn ze eindelijk weer open, maar alles is anders...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: