Olivier van Veen nieuwe Country Manager IENS

14 mei 2018 | Thijs Jacobs

IENS, de nummer één restaurant reserveringswebsite en app van Nederland, benoemt Olivier van Veen tot Country Manager Nederland. Van Veen zal zich als eindverantwoordelijke bezighouden met de verdere groei en ontwikkeling van de activiteiten van IENS (onderdeel Tripadvisor). Hij zal rapporteren aan Almir Ambeskovic, Regional Manager voor Italië, Zweden, Denemarken en Nederland.

?‘Ik heb zeer bewust de stap gezet om het team in Nederland te versterken. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van IENS en heb heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei’, aldus Olivier van Veen. ‘Als doel heb ik om met IENS restaurateurs nog beter te helpen bij het uitbouwen van hun business en het bereiken van potentiële gasten. Consumenten wil ik inspireren om te genieten van uiteenlopende culinaire ervaringen, zowel zakelijk als persoonlijk. Met IENS leveren we een onmisbare bijdrage aan de zoektocht naar het ideale restaurant voor ieder moment, zodat een verrassende en culinaire ervaring voor iedereen mogelijk is.’

Managementfuncties

Olivier van Veen, geboren in 1979 en woonachtig in Amstelveen, is per 1 mei jl. benoemd tot Country Manager voor IENS Nederland. Hij heeft bij onder andere KLM, Optisport en Manpower Professional en de Michael Page Group verschillende managementfuncties bekleed. Zowel in de recruitmentbranche als de arbodienstverlening heeft Olivier ruime ervaring opgedaan en successen behaald in het verder uitbouwen van commerciële relaties en bedrijven. Daarnaast was Olivier voorheen een bevlogen ondernemer binnen de medische wereld waar hij onder andere op maat gemaakte healthcare solutions en coachingstrajecten heeft opgezet voor verschillende bedrijven.

Uitbreiding team IENS:

Naast de Country Manager heeft IENS meer expertise in huis gehaald door het aannemen van onder andere Glenda Caradonna als Marketing Manager en PR Manager Gili Papier.

Sinds augustus 2017 is Glenda Caradonna Marketing Manager bij IENS. Zij werkte hiervoor bij foodora, de food delivery service die in de grotere steden actief is. Hier was zij verantwoordelijk voor de marketingafdeling van foodora Nederland en heeft zij de restaurantbranche beter leren kennen vanuit een business perspectief. Voorheen werkte zij bij Coolblue in Rotterdam, waar ze met name het belang van klanttevredenheid heeft geleerd.

Het marketingteam van IENS is in augustus 2017 ook versterkt door PR Manager Gili Papier. Voorheen heeft zij ervaring opgedaan als PR-adviseur bij onder andere MaisonPR en werkte zij voor verschillende lifestyle gerelateerde merken zoals Belvedere Vodka, Ruinart champagne en de PPHE Hotel Group. In haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor PR, events en alle partnerships van IENS.

Met de uitbreiding van het team helpt IENS restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireren zij consumenten om Nederland culinair te verkennen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: