Olivier van Veen nieuwe Country Manager IENS

14 mei 2018 | Thijs Jacobs

IENS, de nummer één restaurant reserveringswebsite en app van Nederland, benoemt Olivier van Veen tot Country Manager Nederland. Van Veen zal zich als eindverantwoordelijke bezighouden met de verdere groei en ontwikkeling van de activiteiten van IENS (onderdeel Tripadvisor). Hij zal rapporteren aan Almir Ambeskovic, Regional Manager voor Italië, Zweden, Denemarken en Nederland.

?‘Ik heb zeer bewust de stap gezet om het team in Nederland te versterken. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van IENS en heb heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei’, aldus Olivier van Veen. ‘Als doel heb ik om met IENS restaurateurs nog beter te helpen bij het uitbouwen van hun business en het bereiken van potentiële gasten. Consumenten wil ik inspireren om te genieten van uiteenlopende culinaire ervaringen, zowel zakelijk als persoonlijk. Met IENS leveren we een onmisbare bijdrage aan de zoektocht naar het ideale restaurant voor ieder moment, zodat een verrassende en culinaire ervaring voor iedereen mogelijk is.’

Managementfuncties

Olivier van Veen, geboren in 1979 en woonachtig in Amstelveen, is per 1 mei jl. benoemd tot Country Manager voor IENS Nederland. Hij heeft bij onder andere KLM, Optisport en Manpower Professional en de Michael Page Group verschillende managementfuncties bekleed. Zowel in de recruitmentbranche als de arbodienstverlening heeft Olivier ruime ervaring opgedaan en successen behaald in het verder uitbouwen van commerciële relaties en bedrijven. Daarnaast was Olivier voorheen een bevlogen ondernemer binnen de medische wereld waar hij onder andere op maat gemaakte healthcare solutions en coachingstrajecten heeft opgezet voor verschillende bedrijven.

Uitbreiding team IENS:

Naast de Country Manager heeft IENS meer expertise in huis gehaald door het aannemen van onder andere Glenda Caradonna als Marketing Manager en PR Manager Gili Papier.

Sinds augustus 2017 is Glenda Caradonna Marketing Manager bij IENS. Zij werkte hiervoor bij foodora, de food delivery service die in de grotere steden actief is. Hier was zij verantwoordelijk voor de marketingafdeling van foodora Nederland en heeft zij de restaurantbranche beter leren kennen vanuit een business perspectief. Voorheen werkte zij bij Coolblue in Rotterdam, waar ze met name het belang van klanttevredenheid heeft geleerd.

Het marketingteam van IENS is in augustus 2017 ook versterkt door PR Manager Gili Papier. Voorheen heeft zij ervaring opgedaan als PR-adviseur bij onder andere MaisonPR en werkte zij voor verschillende lifestyle gerelateerde merken zoals Belvedere Vodka, Ruinart champagne en de PPHE Hotel Group. In haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor PR, events en alle partnerships van IENS.

Met de uitbreiding van het team helpt IENS restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireren zij consumenten om Nederland culinair te verkennen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Internationaal
Nederland voor het eerst gastland op trendy food festival Parijs

Van 10 t/m 12 maart 2019 is Nederland gastland op het jaarlijkse trendy food platform Omnivore in Parijs. Omnivore is een driedaags, innovatief food-evenement; bezoekers zijn invloedrijke foodies, professionele en hobbykoks, bartenders, food- journalisten, bloggers en vloggers. Onder het motto Te...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: