Olivier van Veen nieuwe Country Manager IENS

14 mei 2018 | Thijs Jacobs

IENS, de nummer één restaurant reserveringswebsite en app van Nederland, benoemt Olivier van Veen tot Country Manager Nederland. Van Veen zal zich als eindverantwoordelijke bezighouden met de verdere groei en ontwikkeling van de activiteiten van IENS (onderdeel Tripadvisor). Hij zal rapporteren aan Almir Ambeskovic, Regional Manager voor Italië, Zweden, Denemarken en Nederland.

?‘Ik heb zeer bewust de stap gezet om het team in Nederland te versterken. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van IENS en heb heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei’, aldus Olivier van Veen. ‘Als doel heb ik om met IENS restaurateurs nog beter te helpen bij het uitbouwen van hun business en het bereiken van potentiële gasten. Consumenten wil ik inspireren om te genieten van uiteenlopende culinaire ervaringen, zowel zakelijk als persoonlijk. Met IENS leveren we een onmisbare bijdrage aan de zoektocht naar het ideale restaurant voor ieder moment, zodat een verrassende en culinaire ervaring voor iedereen mogelijk is.’

Managementfuncties

Olivier van Veen, geboren in 1979 en woonachtig in Amstelveen, is per 1 mei jl. benoemd tot Country Manager voor IENS Nederland. Hij heeft bij onder andere KLM, Optisport en Manpower Professional en de Michael Page Group verschillende managementfuncties bekleed. Zowel in de recruitmentbranche als de arbodienstverlening heeft Olivier ruime ervaring opgedaan en successen behaald in het verder uitbouwen van commerciële relaties en bedrijven. Daarnaast was Olivier voorheen een bevlogen ondernemer binnen de medische wereld waar hij onder andere op maat gemaakte healthcare solutions en coachingstrajecten heeft opgezet voor verschillende bedrijven.

Uitbreiding team IENS:

Naast de Country Manager heeft IENS meer expertise in huis gehaald door het aannemen van onder andere Glenda Caradonna als Marketing Manager en PR Manager Gili Papier.

Sinds augustus 2017 is Glenda Caradonna Marketing Manager bij IENS. Zij werkte hiervoor bij foodora, de food delivery service die in de grotere steden actief is. Hier was zij verantwoordelijk voor de marketingafdeling van foodora Nederland en heeft zij de restaurantbranche beter leren kennen vanuit een business perspectief. Voorheen werkte zij bij Coolblue in Rotterdam, waar ze met name het belang van klanttevredenheid heeft geleerd.

Het marketingteam van IENS is in augustus 2017 ook versterkt door PR Manager Gili Papier. Voorheen heeft zij ervaring opgedaan als PR-adviseur bij onder andere MaisonPR en werkte zij voor verschillende lifestyle gerelateerde merken zoals Belvedere Vodka, Ruinart champagne en de PPHE Hotel Group. In haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor PR, events en alle partnerships van IENS.

Met de uitbreiding van het team helpt IENS restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireren zij consumenten om Nederland culinair te verkennen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van...

Culinair Rotterdam
Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details make...

Regelgeving Achtergronden
Rotterdams visrestaurant stoeit met gemeente en provincie over vergunning

Visrestaurant A La Plancha op het Rotterdamse Noordereiland wacht al maanden op een tijdelijke horecavergunning van de gemeente Rotterdam. Het is de eerste keer sinds de start van het seizoensrestaurant dat ondernemer Hans Mosselman nog niet met de opbouw kan beginnen. Het restaurant op een ponton p...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Achtergronden Michelin
Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie b...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: