Olivier van Veen nieuwe Country Manager IENS

14 mei 2018 | Thijs Jacobs

IENS, de nummer één restaurant reserveringswebsite en app van Nederland, benoemt Olivier van Veen tot Country Manager Nederland. Van Veen zal zich als eindverantwoordelijke bezighouden met de verdere groei en ontwikkeling van de activiteiten van IENS (onderdeel Tripadvisor). Hij zal rapporteren aan Almir Ambeskovic, Regional Manager voor Italië, Zweden, Denemarken en Nederland.

?‘Ik heb zeer bewust de stap gezet om het team in Nederland te versterken. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van IENS en heb heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan de verdere groei’, aldus Olivier van Veen. ‘Als doel heb ik om met IENS restaurateurs nog beter te helpen bij het uitbouwen van hun business en het bereiken van potentiële gasten. Consumenten wil ik inspireren om te genieten van uiteenlopende culinaire ervaringen, zowel zakelijk als persoonlijk. Met IENS leveren we een onmisbare bijdrage aan de zoektocht naar het ideale restaurant voor ieder moment, zodat een verrassende en culinaire ervaring voor iedereen mogelijk is.’

Managementfuncties

Olivier van Veen, geboren in 1979 en woonachtig in Amstelveen, is per 1 mei jl. benoemd tot Country Manager voor IENS Nederland. Hij heeft bij onder andere KLM, Optisport en Manpower Professional en de Michael Page Group verschillende managementfuncties bekleed. Zowel in de recruitmentbranche als de arbodienstverlening heeft Olivier ruime ervaring opgedaan en successen behaald in het verder uitbouwen van commerciële relaties en bedrijven. Daarnaast was Olivier voorheen een bevlogen ondernemer binnen de medische wereld waar hij onder andere op maat gemaakte healthcare solutions en coachingstrajecten heeft opgezet voor verschillende bedrijven.

Uitbreiding team IENS:

Naast de Country Manager heeft IENS meer expertise in huis gehaald door het aannemen van onder andere Glenda Caradonna als Marketing Manager en PR Manager Gili Papier.

Sinds augustus 2017 is Glenda Caradonna Marketing Manager bij IENS. Zij werkte hiervoor bij foodora, de food delivery service die in de grotere steden actief is. Hier was zij verantwoordelijk voor de marketingafdeling van foodora Nederland en heeft zij de restaurantbranche beter leren kennen vanuit een business perspectief. Voorheen werkte zij bij Coolblue in Rotterdam, waar ze met name het belang van klanttevredenheid heeft geleerd.

Het marketingteam van IENS is in augustus 2017 ook versterkt door PR Manager Gili Papier. Voorheen heeft zij ervaring opgedaan als PR-adviseur bij onder andere MaisonPR en werkte zij voor verschillende lifestyle gerelateerde merken zoals Belvedere Vodka, Ruinart champagne en de PPHE Hotel Group. In haar huidige functie is zij verantwoordelijk voor PR, events en alle partnerships van IENS.

Met de uitbreiding van het team helpt IENS restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireren zij consumenten om Nederland culinair te verkennen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Economie Food
Foodora stopt in Nederland

Maaltijdbezorger Foodora trekt de stekker uit de Nederlandse markt. Het Duitse moederbedrijf Delivery Hero zette afgelopen maand de Nederlandse tak in de etalage, maar heeft geen koper kunnen vinden. Dat meldt de NOS. Medewerkers van het bedrijf zijn schriftelijk ingelicht en krijgen vrijdag 17 ...

Personeel
Alles over de opbouw van loonkosten

De bezetting in de horeca verandert. Waar vroeger duidelijk een lunchpiek tussen half een en half twee was, komen de gasten tegenwoordig de hele dag over de vloer. Daarom is er een spreiding van personele bezetting nodig, liefst gebaseerd op kennis over de bezetting van je zaak. Technologische hulpm...

Vijf tips om wespen op afstand te houden

Het valt nu nog mee, maar de maand augustus herbergt ieder jaar weer een wespenplaag. Eind juli zijn de wespennesten voltooid en gaan de insecten op zoek naar voedsel, voornamelijk op uw terras, in de keuken of achter de bar. Bloedirritant voor gasten, werknemers en uzelf. Wij hebben een aantal tips...

trends Bier
Er wordt bewuster bier gedronken

De Nederlandse consument duikt steeds dieper in de mogelijkheden van een divers bieraanbod. Hoewel pils nog altijd de onbetwiste leider is in het schap, is er een aanhoudende populariteit van speciaalbier en alcoholvrije en -arme bieren. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Nationaal Bierond...

Bier
Moskovieten geven 10 procent salaris uit aan bier

Het biertje blijft over de hele wereld één van de meest populaire alcoholische versnaperingen, maar hoeveel biertjes worden er nu gemiddeld genomen geconsumeerd? Besparingsplatform Kortingscode.nl deed onderzoek naar hoeveel bier er per persoon op maandelijkse basis wordt gedronken en ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: