De Leckere is beloond met de Gold Medal in de categorie pils

6 april 2018 | David Bakker

Afgelopen woensdag 4 april werd de 4e Dutch Beer Challenge gehouden en zijn 400 bieren beoordeeld in diverse categorieën door ruim 40 biersommeliers waarbij 
Brouwerij De Leckere de golden medal won.Directeur Eric Odenwald: "Wij vinden het grote een eer dat we deze erkenning krijgen van de Nederlandse en buitenlandse biersommeliers Het geeft veel vertrouwen voor de toekomst van ons merk, zeker nu we aan de vooravond staan van de grote verhuizing naar een nieuwe locatie waar we de capaciteit flink kunnen laten toenemen."


Ook de wedstrijddirecteur Luc de Raedemaeker (tevens directeur van de fameuze Brussels Beer Challenge) vond het pilsener van De Leckere de terechte winnaar en omschreef het bier als volgt: "Zeer zuiver met een mooie pareling carbonatie, prefecte niveau zwavel en heerlijk geïntegreerde hopbitterheid. Een oud Duits gezegde luidt: “brouwerijen worden gemeten aan hun pilsener bieren, wanneer dat goed is, is de rest ook goed."” 


Achtergrond informatie


Brouwerij De Leckere bestaat 21 jaar en brouwt als moderne brouwerij met passie biologische bieren voor de hedendaagse genieter. In 2018 verhuist de brouwerij naar een nieuwe locatie in volledig verbouwd industrieel erfgoed in Utrecht. Hierbij heeft de brouwerij de ambitie de groenste van Nederland te worden. Zo zal er onder andere een dak vol zonnepanelen komen, wordt er geen fossiele brandstof meer gebruikt en worden veel duurzame technieken toegepast voor hergebruik van warmte en koeling.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: De visie van Jeroen Raes

De Restaurantkrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een interview uit 2012 met Jeroen Raes en Dennis van der Meer. Toen de trotse eigenar...

Opening
Beachclub ‘Hudson Beach’ opent medio mei de deuren in Kijkduin

Vanaf medio mei kunnen strandliefhebbers terecht bij de nieuwe, Amerikaans georiënteerde strandhotspot van Kijkduin: Hudson Beach. Aan de rand van de Haagse duinen waan je je hier voor even in het zonovergoten Californië. Deze California-vibe wordt extra benadrukt door het gebruik van f...

HMSHost en Vapiano slaan handen ineen

Vapiano en HMSHost International BV onderzoeken de opening van Vapiano-restaurants via haar dochteronderneming Vapiano Franchising International. Locaties omvatten luchthavens, treinstations en outletcentra in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. De restaurants worden ...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Culinair Bocuse d'Or
Kick-off Bocuse d'Or: Lars Drost wil via Turijn naar Lyon

"Vandaag start onze route naar Turijn." Met de trots van een Chef de Mission die zijn Olympiërs richting de meest prestigieuze sportwedstrijd ter wereld leidt, opende Bocuse d’Or Nederland-bestuurslid en SVH-directeur Ricardo Eshuis de start van het traject dat Team NL op het po...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: