De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14 procent). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10 procent van de Nederlan...
Spinning Group kondigt met trots de overname aan van de historische herberg Kraantje Lek. Het betoverende pand, dat zijn oorsprong kent in 1542, voegt...
Horecaondernemers ervaren de marges die zij moeten afstaan aan de bezorgplatforms als een uitdaging. Daarom zocht de redactie van deze vaksite uit hoe...
Met lagere temperaturen en de vroeg invallende duisternis brengt de winter voor horecaondernemers meer uitdagingen met zich mee dan warme zomeravonden...
Bierpairing is een trend die steeds populairder wordt in horecagelegenheden over de hele wereld. Het combineren van bier met de gerechten die op het m...
De grootste Nederlandse restaurantketens trokken het afgelopen jaar 6,8 miljoen bezoekers. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een...
Het avontuur van het starten en laten groeien van een horecaonderneming is spannend en zit vol uitdagingen. Eén van de belangrijkste sleutels t...
Op 23 mei was Restaurant Bentinck in Amerongen het culinaire middelpunt ter gelegenheid van de jaarlijkse JRE-Jeunes Restaurateurs ‘Pers- &...
Als horecaondernemer is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Een geliefd dessert i...
Kassasystemen voor de horeca bieden tegenwoordig veel meer dan alleen het bijhouden van bestellingen. Softwaretoepassingen kunnen het de uitbater en h...
De Delfste horecaondernemer Marijke Vuik volgde afgelopen 7 maart Robèr Willemsen officieel op als voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland....
Vandaag kondigen het Amsterdamse groeiplatform voor restaurants Formitable en de Parijse ontwikkelaar van restauranttechnologie Zenchef aan dat zij hu...
De komende editie van de EquipHotel vindt plaats van 6 t/m 10 november 2022 in Parijs. Deze horecavakbeurs is dé toonaangevende internationale...
De komende editie van de EquipHotel vindt plaats van 6 t/m 10 november 2022 in Parijs. Deze horecavakbeurs is een internationale BtoB beurs voor hotel...
Omarmen doet de horeca het nog niet. Maar ‘dynamic pricing’ kan een oplossing zijn om een hoger rendement te behalen. De prijzen laten afh...
Op 24 mei was Restaurant Ledeboer in Almelo het bruisende culinaire centrum ter gelegenheid van de jaarlijkse JRE Pers- & Partnerlunch. Elk jaa...
Loyaliteitsprogramma’s lonen. Een frequente bezoeker wordt gast en een frequente gast wordt ambassadeur. In dit artikel zetten we succesvolle lo...
De horeca is weer volledig open. Volle terrassen, lachende gasten, stomende koffiemachines en stromenden tapkranen vormen weer het beeld van de branch...
Het laten thuisbezorgen en zelf afhalen van eten bij de horeca heeft een enorme vlucht genomen sinds de coronapandemie en de daarmee gepaarde lockdown...
Beste Sharon, Vandaag is opnieuw een dag dat er, vooruitlopend op de persconferentie van het Kabinet, allerhande ideetjes in de media worden &lsquo...
Samen met initiatiefnemer van de Week van de Horeca Lennart Maas, Ricardo Eshuis (directeur SVH), Hiske de Boer (SVH), Mathieu van Druenen (landelijk...
In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coro...
Sinds medio 2020 helpt Sligro met ‘Slim Ondernemen’ klanten om meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder v...
Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rend...
Inmiddels is het platform van BookDinners bij veel restaurateurs bekend, maar niet iedereen weet dat de propositie van het bedrijf is verschoven. Niet...
Loyaliteitsprogramma's zijn van alle tijden. Van het plakje worst bij de slager tot de zegeltjes bij de supermarkt en het sparen via de Starbucks-...
Ondanks corona hebben we voor jullie een prachtige decemberuitgave van De RestaurantKrant kunnen maken. In deze editie extra aandacht voor het thema &...
Meer dan 95 procent van je beslissingen wordt in het onderbewustzijn genomen. De klant is dus al betrokken bij hetgeen je biedt, alleen je moet w...
De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organise...
Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annulering...
Terwijl de wereldwijde horeca-industrie evolueert en ontwricht, kijken we naar de rol die duurzaamheid speelt in het succes daarvan, voorafgaand aan h...
Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze for...
Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wi...
Restaurantvereniging Relais Restaurants is per 1 april 2018 opgeheven. De vereniging, die in 1983 begon als Relais du Centre, heeft 35 jaar bestaan en...
Gasten grijpen nieuwe betaalmogelijkheden grif aan, zo blijkt uit de laatste cijfers over contactloos betalen: meer dan de helft van alle pintransacti...
Nederland eet steeds meer buiten de deur. Restaurateurs die daarvan willen profiteren, spelen in op de vraag naar ‘affordable luxury’. En...
Revenue management is een inmiddels bekende term in de hotellerie. Bij revenue management wordt ernaar gestreefd de huidige en toekomstige omzet te op...
In Hotel & Food & Beverage publiceerden we het artikel over 'restaurant revenue management', geschreven door Iris Vieveen van Hotelsch...
Toen Van der Most het voormalige Prinses Irene Ziekenhuis in 1987 aankocht met het idee om er een all-inclusive hotel van te maken, had hij niet kunne...
Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten...