Je hebt gezocht op: loyaliteit

De Beren populairste restaurantketen van Nederland
22 februari 2024Nieuws

De Beren populairste restaurantketen van Nederland

De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14 procent). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10 procent van de Nederlan...

Spinning Group verwelkomt iconische herberg Kraantje Lek in haar portfolio
16 januari 2024Nieuws

Spinning Group verwelkomt iconische herberg Kraantje Lek in haar portfolio

Spinning Group kondigt met trots de overname aan van de historische herberg Kraantje Lek. Het betoverende pand, dat zijn oorsprong kent in 1542, voegt...

Themamaand Rendement: Verhoog het rendement van thuisbezorgen
14 december 2023Nieuws

Themamaand Rendement: Verhoog het rendement van thuisbezorgen

Horecaondernemers ervaren de marges die zij moeten afstaan aan de bezorgplatforms als een uitdaging. Daarom zocht de redactie van deze vaksite uit hoe...

Themamaand Rendement: Hoe verhoog ik het rendement van mijn restaurant in de winter?
5 december 2023Nieuws

Themamaand Rendement: Hoe verhoog ik het rendement van mijn restaurant in de winter?

Met lagere temperaturen en de vroeg invallende duisternis brengt de winter voor horecaondernemers meer uitdagingen met zich mee dan warme zomeravonden...

Themamaand Bier: Met bierpairing de smaakbeleving versterken en de omzet verhogen
14 september 2023Nieuws

Themamaand Bier: Met bierpairing de smaakbeleving versterken en de omzet verhogen

Bierpairing is een trend die steeds populairder wordt in horecagelegenheden over de hele wereld. Het combineren van bier met de gerechten die op het m...

Nederlanders besteden 2,2 miljard bij restaurantketens
3 augustus 2023Nieuws

Nederlanders besteden 2,2 miljard bij restaurantketens

De grootste Nederlandse restaurantketens trokken het afgelopen jaar 6,8 miljoen bezoekers. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een...

Starten en groeien in de horeca: De crúciale rol van restaurantpersoneel
22 juni 2023Nieuws

Starten en groeien in de horeca: De crúciale rol van restaurantpersoneel

Het avontuur van het starten en laten groeien van een horecaonderneming is spannend en zit vol uitdagingen. Eén van de belangrijkste sleutels t...

Marko Karelse stelt twee nieuwe leden voor tijdens Pers en Partnerlunch JRE
26 mei 2023Nieuws

Marko Karelse stelt twee nieuwe leden voor tijdens Pers en Partnerlunch JRE

Op 23 mei was Restaurant Bentinck in Amerongen het culinaire middelpunt ter gelegenheid van de jaarlijkse JRE-Jeunes Restaurateurs ‘Pers- &...

Chocolademoussedag: Een zoete (veganistische) traktatie voor de horecagast
23 maart 2023Nieuws

Chocolademoussedag: Een zoete (veganistische) traktatie voor de horecagast

Als horecaondernemer is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Een geliefd dessert i...

Themamaand Betalen: Wat voor kassasystemen zijn er voor restaurants?
21 maart 2023Nieuws

Themamaand Betalen: Wat voor kassasystemen zijn er voor restaurants?

Kassasystemen voor de horeca bieden tegenwoordig veel meer dan alleen het bijhouden van bestellingen. Softwaretoepassingen kunnen het de uitbater en h...

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"
17 maart 2023Nieuws

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"

De Delfste horecaondernemer Marijke Vuik volgde afgelopen 7 maart Robèr Willemsen officieel op als voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland....

Restaurantplatforms Formitable en Zenchef bundelen krachten
25 januari 2023Nieuws

Restaurantplatforms Formitable en Zenchef bundelen krachten

Vandaag kondigen het Amsterdamse groeiplatform voor restaurants Formitable en de Parijse ontwikkelaar van restauranttechnologie Zenchef aan dat zij hu...

EquipHotel 2022: gastvrijheid met passie
1 september 2022Nieuws

EquipHotel 2022: gastvrijheid met passie

De komende editie van de EquipHotel vindt plaats van 6 t/m 10 november 2022 in Parijs. Deze horecavakbeurs is dé toonaangevende internationale...

Nieuwe editie de EquipHotel richt zich op betrokken gastvrijheid
8 juli 2022Nieuws

Nieuwe editie de EquipHotel richt zich op betrokken gastvrijheid

De komende editie van de EquipHotel vindt plaats van 6 t/m 10 november 2022 in Parijs. Deze horecavakbeurs is een internationale BtoB beurs voor hotel...

Dynamic pricing in het restaurant
16 juni 2022Nieuws

Dynamic pricing in het restaurant

Omarmen doet de horeca het nog niet. Maar ‘dynamic pricing’ kan een oplossing zijn om een hoger rendement te behalen. De prijzen laten afh...

JRE pers- & partnerlunch 2022 in restaurant Ledeboer geslaagd
25 mei 2022Nieuws

JRE pers- & partnerlunch 2022 in restaurant Ledeboer geslaagd

Op 24 mei was Restaurant Ledeboer in Almelo het bruisende culinaire centrum ter gelegenheid van de jaarlijkse JRE Pers- & Partnerlunch. Elk jaa...

Loyaliteitsprogramma's in het restaurant. Wat loont?
14 maart 2022Nieuws

Loyaliteitsprogramma's in het restaurant. Wat loont?

Loyaliteitsprogramma’s lonen. Een frequente bezoeker wordt gast en een frequente gast wordt ambassadeur. In dit artikel zetten we succesvolle lo...

In maart lees je alles over innovatie in de horeca
1 maart 2022Nieuws

In maart lees je alles over innovatie in de horeca

De horeca is weer volledig open. Volle terrassen, lachende gasten, stomende koffiemachines en stromenden tapkranen vormen weer het beeld van de branch...

'Meer digitale flexibiliteit is gewenst in de horeca, ook na corona'
31 januari 2022Nieuws

'Meer digitale flexibiliteit is gewenst in de horeca, ook na corona'

Het laten thuisbezorgen en zelf afhalen van eten bij de horeca heeft een enorme vlucht genomen sinds de coronapandemie en de daarmee gepaarde lockdown...

Horecaondernemers sturen open brief aan Utrechtse burgemeester
14 januari 2022Nieuws

Horecaondernemers sturen open brief aan Utrechtse burgemeester

Beste Sharon, Vandaag is opnieuw een dag dat er, vooruitlopend op de persconferentie van het Kabinet, allerhande ideetjes in de media worden &lsquo...

Meesterlijk Gastvrij
16 oktober 2021Nieuws

Meesterlijk Gastvrij

Samen met initiatiefnemer van de Week van de Horeca Lennart Maas, Ricardo Eshuis (directeur SVH), Hiske de Boer (SVH), Mathieu van Druenen (landelijk...

''Kwaliteit en gastvrijheid overleven in de horeca altijd''
9 juli 2021Nieuws

''Kwaliteit en gastvrijheid overleven in de horeca altijd''

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coro...

Sligro breidt Slim Ondernemen nog verder uit
28 juni 2021Nieuws

Sligro breidt Slim Ondernemen nog verder uit

Sinds medio 2020 helpt Sligro met ‘Slim Ondernemen’ klanten om meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder v...

Sligro helpt klanten Slim Ondernemen
23 juni 2021Nieuws

Sligro helpt klanten Slim Ondernemen

Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rend...

BookDinners: van reserveringsplatform naar online marketingpartner voor restaurants
3 februari 2021Nieuws

BookDinners: van reserveringsplatform naar online marketingpartner voor restaurants

Inmiddels is het platform van BookDinners bij veel restaurateurs bekend, maar niet iedereen weet dat de propositie van het bedrijf is verschoven. Niet...

De voordelen van loyaliteitsprogramma's in het restaurant
29 december 2020Nieuws

De voordelen van loyaliteitsprogramma's in het restaurant

Loyaliteitsprogramma's zijn van alle tijden. Van het plakje worst bij de slager tot de zegeltjes bij de supermarkt en het sparen via de Starbucks-...

Download nu gratis de decembereditie van De RestaurantKrant
22 december 2020Nieuws

Download nu gratis de decembereditie van De RestaurantKrant

Ondanks corona hebben we voor jullie een prachtige decemberuitgave van De RestaurantKrant kunnen maken. In deze editie extra aandacht voor het thema &...

Loyaliteit in de restaurantsector
21 december 2020Nieuws

Loyaliteit in de restaurantsector

Meer dan 95 procent van je beslissingen wordt in het onderbewustzijn genomen. De klant is dus al betrokken bij hetgeen je biedt, alleen je moet w...

December: Alles over digitaal ondernemen
24 november 2020Nieuws

December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organise...

Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?
11 augustus 2020Nieuws

Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annulering...

Topchef Raymond Blanc over duurzaamheid: "Het gaat een grotere rol spelen dan ooit"
7 februari 2019Nieuws

Topchef Raymond Blanc over duurzaamheid: "Het gaat een grotere rol spelen dan ooit"

Terwijl de wereldwijde horeca-industrie evolueert en ontwricht, kijken we naar de rol die duurzaamheid speelt in het succes daarvan, voorafgaand aan h...

Julia’s en Bagels & Beans worden hoog gewaardeerd
4 juli 2018Nieuws

Julia’s en Bagels & Beans worden hoog gewaardeerd

Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze for...

Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal
3 juni 2018Nieuws

Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal

Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wi...

Restaurantvereniging Relais Restaurants houdt na 35 jaar op te bestaan
25 april 2018Nieuws

Restaurantvereniging Relais Restaurants houdt na 35 jaar op te bestaan

Restaurantvereniging Relais Restaurants is per 1 april 2018 opgeheven. De vereniging, die in 1983 begon als Relais du Centre, heeft 35 jaar bestaan en...

Betaalinnovaties voor de horeca
19 december 2017Nieuws

Betaalinnovaties voor de horeca

Gasten grijpen nieuwe betaalmogelijkheden grif aan, zo blijkt uit de laatste cijfers over contactloos betalen: meer dan de helft van alle pintransacti...

Robots in de keuken: zo groeien Nederlandse restaurateurs nog sneller
28 juli 2017Nieuws

Robots in de keuken: zo groeien Nederlandse restaurateurs nog sneller

Nederland eet steeds meer buiten de deur. Restaurateurs die daarvan willen profiteren, spelen in op de vraag naar ‘affordable luxury’. En...

Gemiste kansen in restaurant revenue management
9 juni 2017Nieuws

Gemiste kansen in restaurant revenue management

Revenue management is een inmiddels bekende term in de hotellerie. Bij revenue management wordt ernaar gestreefd de huidige en toekomstige omzet te op...

Gemiste kansen in restaurants: 10 revenue management tips
23 mei 2017Nieuws

Gemiste kansen in restaurants: 10 revenue management tips

In Hotel & Food & Beverage publiceerden we het artikel over 'restaurant revenue management', geschreven door Iris Vieveen van Hotelsch...

Preston Palace viert 25-jarig bestaan in 2017
2 januari 2017Nieuws

Preston Palace viert 25-jarig bestaan in 2017

Toen Van der Most het voormalige Prinses Irene Ziekenhuis in 1987 aankocht met het idee om er een all-inclusive hotel van te maken, had hij niet kunne...

Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar
22 november 2016Nieuws

Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten...