Supervisor Front Office

Supervisor Front Office

Als supervisor van de Front Office ben je medeverantwoordelijk voor alles met betrekking tot de werkzaamheden voor zowel de Front Office van Hotel van Oranje als het Beach hotel. Jij bent het visiteplaatje van het hotel en bent vaak de eerste persoon met wie de gast contact heeft. Je verwelkomt de gast netjes en vraagt altijd waarmee je de gast van dienst kunt zijn. Vandaag heb je een ouder echtpaar bij de Front Office staan. Ze hebben een kamer geboekt en willen graag bij jou inchecken. Nadat je alle gegevens hebt ingevoerd vraag je netjes of je nog iets anders kunt betekenen voor het echtpaar. Ze zouden het heel fijn vinden als iemand kan helpen met de bagage. Uiteraard is dit geen enkel probleem en binnen een paar minuten komt er een collega aanlopen die het echtpaar helpt om de koffers naar de kamer te tillen.

Nadat je het echtpaar hebt geholpen komt er een collega binnen wiens eerste dag vandaag begint. Het is jouw taak om de nieuwe medewerker goed in te werken en dat proces vind jij super leuk om aan te pakken! Je begint met het uitleggen van alle systemen en zorgt dat de nieuwe medewerker zich op zijn of haar gemak voelt. Daarna is het tijd voor de nieuwe medewerker om een aantal online trainingen te volgen zodat hij of zij kennis maakt met de Marriott omgeving waar wij in het hotel veel mee werken. Als de nieuwe medewerker bezig is pak jij je eigen taken weer op en zorg je dat de Front Office goed bemand staat.

Ben jij het visitekaartje dat wij zoeken?

Taken en Verantwoordelijkheden

  • het ondersteunen van de Front Office Manager met taken als roosters maken, voorbereiden arrivals, begeleiden stagiaires etc;
  • het mede leiding geven aan de medewerk(st)ers en hen begeleiden in hun uit te voeren werkzaamheden;
  • verrichten van receptiewerkzaamheden in wisseldiensten. Ontvangen, verwelkomen en te woord staan van binnen- en buitenlandse gasten Aan de hand van reserveringslijsten, inchecken en uitchecken van gasten. Verhuur van vrije kamers na raadpleging van het reserveringssysteem. Opnemen van bijzonderheden/wensen van gasten en deze doorgeven aan de juiste persoon;
  • verstrekken van informatie van algemene aard, zoals huishoudelijke informatie e.d. Verlenen van service aan hotelgasten zoals het verzorgen van de wekservice, reserveren van restaurants, geven van toeristische informatie, verkopen van receptieartikelen (kranten, e.d.);
  • bedienen van de telefooncentrale met alle inkomende en uitgaande lijnen. Tot stand brengen van (inter)lokale en internationale gesprekken; aannemen van telefoongesprekken en doorverbinden met gasten of collega’s;
  • verrichten van eventueel bijkomende werkzaamheden, zoals het verzenden van berichten (ook voor gasten) per post of fax;
  • correct en vriendelijk te woord staan van gasten, behandelen van klachten en beantwoorden van vragen, geven van informatie van uiteenlopende aard, ook in een vreemde taal (Engels, Duits). Behandelen van telefoongesprekken, oproepen e.d. op vlotte, prettige en zakelijke wijze;
  • onderhouden van contacten met interne afdelingen (informatie), gasten (informatie, vragen e.d.) en directe collega’s.

Profiel

  • MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • ervaring in de hotelbranche in een soortgelijke functie;
  • leidinggevende capaciteiten;
  • kennis in woord en geschrift van de Duitse, Engelse en bij voorkeur Franse taal;
  • kennis van Opera is een pre;
  • Kernwoorden : initiatief, stressbestendig, representatief, communicatief en gastvrij.

Word jij onderdeel van de Oranje Familie?

Wij verzoeken je vriendelijk om je brief met cv en (pas)foto via de  e-mail te verzenden.
Telefoonnummer: 071-3676829
E-mail adres: sollicitaties@hotelsvanoranje.nl

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: