ACTUEEL NIEUWS
E-MAILNIEUWSBRIEF
POLL
Gastenreviews bij Michelin?
- Goed idee, iedereen heeft recht op een mening
- Niet slim, laat het werk over aan de professionals!
Type onderstaande code over en klik op "stemmen"
BLOG FRANK LINDNER
HORECAVASTGOED
Mozart en Bach zorgen voor dorst
03-02-2012
Geen pop, soul, hardrock of rap, maar klassieke muziek maakt de trek naar alcohol groter. Dit blijkt uit de studie van onderzoekers uit Nijmegen waarin zij het effect onderzochten van kroegmuziek op de mate van drankgebruik.
Bier en wijn
Ruim tweehonderd respondenten (249) deden mee aan het onderzoek. In een nagebouwde bar mocht de groep alcohol drinken en luisteren naar verschillende stijlen achtergrondmuziek. De klassieke componisten veroorzaakten met hun muziekklanken de meeste dorst. Vooral bier en wijn waren populair.
Myrtille Vromans
De RestaurantKrant, De CaféKrant,
© Uitgeverij PS: bv. Alle rechten voorbehouden.
Nieuws
- Eten op Michelinniveau tijdens Zwarte Cross
- Restaurant De Rechtbank in andere handen
- Eigen kaas voor Frouckje State
- Beluga in bevroren vorm
- Tijdschrift zoekt beste Franse restaurant
- Café-restaurant Kappers is Hofleverancier
- Wederom ophef over 'einde Oud Sluis'
- Eerste editie Chefs (R)evolution komt eraan
- Henk van Greuningen erelid Koksgilde
- Uit eten als in de Airbus A380






Ga naar