Aziatisch restaurant Umami opent in Utrecht

29 april 2011 |
Aziatisch restaurant Umami opent in Utrecht<

Samen met tafelgenoten genieten van smakelijke Aziatische gerechten, in een hippe omgeving. Dat is in het kort de beschrijving van Umami, het Aziatische fusion restaurant dat begin mei zijn deuren opent aan de Oudegracht in Utrecht. De drie eigenaren Han Ji, Leon Zheng en Zhang Hu hebben het concept tot in de puntjes uitgewerkt.

Vernieuwend concept
Het concept is vernieuwend doordat het een combinatie betreft tussen ‘shared dining’, ‘all you can eat’ en ‘3-gangen’. En dat alles in een sfeervolle omgeving, tegen een vriendelijke prijs. Dat de heren hier gevoel voor hebben, is een feit. Ze hebben alledrie al meerdere succesvolle horecaconcepten op hun naam staan. Hoewel de officiële opening van Umami nog even op zich laat wachten, kan er tot die tijd al worden ‘proef-gegeten’.

Over het concept
Voor €19,50 genieten gasten bij Umami van 3 gangen. Eén gang bestaat uit twee gerechten per persoon, waar tafelgenoten gezellig samen van eten. De gerechten worden per gang ingevuld op een bestelformulier, een principe dat al bekend is vanuit de all you can eat restaurants. Het verschil met dit soort concepten is echter dat de gerechten bij Umami niet alleen prachtig worden opgemaakt, maar ook heel smaakvol zijn. What’s in a name? Het Japanse woord Umami wordt gebruikt om ‘de vijfde smaak’ aan te duiden. De letterlijke vertaling is ‘smakelijk’ ofwel ‘heerlijk’. De combinatie van ‘shared dining’, ‘all you can eat’ en ‘3-gangen’ is vernieuwend binnen Nederland.


Eline Dragt

Overig nieuws

Regelgeving
Restaurants zijn boos op NVWA en eisen genoegdoening

Een groep van vijftien restaurants, waaronder dertien Chinese restaurants is boos op de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA). De NVWA wil verouderde en kritische rapporten over de betreffende zaken openbaren. Dinsdag wordt de zaak behandeld voor de bestuursrechter. De NVWA constateerde da...

Economie Horeca Achtergronden
Dagzaken vullen leegtes in winkelstraten op

Dagzaken, zoals koffiecafés, lunchrooms en ijszaken, vullen de leegte in op die in winkelstraten zijn ontstaan door het wegvallen van winkels. NVM Business signaleert deze trend in een rapport over de grootste tien winkelsteden. Panden die eerder een zuivere winkelfu...

Horeca Achtergronden
Wat is de ideale bedrijfsnaam voor een horecazaak?

Op donderdag 1 september 2016 verschijnt Hoe noem ik mijn tent?: gids voor het vinden van een bedrijfsnaam in de horeca, geschreven door copywriter en naamexpert Wouter van der Land. Het boek helpt startende horecaondernemers bij het vinden van een naam met een duidelijke meerwaarde voor hun zaak. ...

Hoe zit dat eigenlijk? Geen aanzegging en toch geen aanzegboete

Sinds 1 januari 2015 moet de werkgever een werknemer die werkzaam is op basis van een arbeidsovereenkomst voor 6 maanden of langer, schriftelijk inlichten over het wel of niet voortzetten daarvan. Deze schriftelijke aanzegging dient de werknemer uiterlijk een maand voordat het dienstverband eindigt,...

Diner Achtergronden
Enschedeërs maken voor 5 euro maand lang kennis met restaurants

Eten-bestelsite Hungry.nl is in Enschede een campagne gestart waarbij restaurants een maand lang speciaal samengestelde menu’s online aanbieden voor 5 euro. Liefst 30 restaurants doen mee met deze zogenoemde ‘Hungry 5 euro Mega Menu’ campagne. Deelnemende restaurants zijn v...

Culinair
Haute cuisine met ingrediënten van McDonald's

Culinaire grootheden worden uitgedaagd om met ingrediënten van McDonald’s iconen een haute cuisine gerecht te bereiden en doen onderzoek naar de herkomst van de ingrediënten. Dit is het recept voor een nieuw online videoconcept dat McDonald’s samen met LifeHunters heeft ontwikk...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2016 - Uitgeverij PS

Uitgave door: